Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:04:23 GMT

سه موکب مردمی اربعین حسینی در بیجار برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۲۳۴

سه موکب مردمی اربعین حسینی در بیجار برپا شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: سه موکب مردمی در ایام پیاده روی اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران این حرکت عظیم در 2 منطقه شهرستان برپا شد.

حجت الاسلام حسن رهبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله در شهرستان بیجار، موکب های مردمی برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می شود که امسال هم در همین راستا، سه موکب مردمی در 2 منطقه که مسیر اصلی زائران اربعین حسینی خواهد بود، فعالیت خود را آغاز کرد و به مدت 20 شبانه روز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت معنویی پیاده رویی اربعین حسینی و خدمت گذاری به زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: 2 موکب مردمی در منطقه تخت شهر بیجار مستقر شدند و یک موکب هم توسط اهالی روستای خسروآباد در همان منطقه برپا شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار یادآور شد: این اداره وظیفه دارد با همکاری و همیاری سایر دستگاه ها، از این حرکت مردمی حمایت کرده و در این راه از تمام ظرفیت ها و امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن آن استفاده کند.
حجت الاسلام رهبر خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده بیش از 35 هزار زائر اربعین حسینی بصورت رفت و برگشت از مسیر بیجار به سمت مرز مهران در سفر خواهند بود که این مهم مستلزم هماهنگی، حمایت و نظم مناسبی است.
او با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد فعالیت موکب های مسیر زائران حسینی به بحث پذیرایی از زائران اختصاص یافته است اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، آشنایی با ظرفیت های معنویی شهرستان، بصیرت افزایی قیام امام حسین(ع) و امکان اقامه نماز هم نیازمند توجه بیشتر است.
وی یاد آور شد: ظرفیت موکب های شهرستان بیش از 300 نفر در روز است که نیازمند تأمین لوازمی نظیر چادر، فرش، پتو، موکت، سماور، بالشتک، سیستم صوتی، میز و صندلی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اضافه کرد: چهار میز مشاوره و پاسخگویی به زائران اربعین حسینی توسط روحانیت حوزه های علمیه در سه موکب شهرستان برنامه ریزی شده است.
وی از مردم ولایت مدار بیجار گروس درخواست کرد: کمک های مادی و معنویی خود را با اطلاع از نیاز روز موکب های مستقر در شهرستان، اهداء کنند و در این راه معنویی سهیم باشند.
در شب و روز اربعین حسینی در بیجار، مردم مشایعت کننده و عزادار نیز از دسته های عزاداری امام حسین(ع)، با پخش نذوراتی مانند شیر داغ، چای، خرما، دود کردن اسپند و ذبح قربانی استقبال می کنند که گوشت قربانی در میان خانواده های نیازمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) توزیع می شود.
آیین قرائت زیارت نامه اربعین در عصر این روز، توسط برخی از خانواده های دوست دار امام حسین(ع)، در منازل، امام زاده حمزه عرب، امام زاده عقیل، برخی مساجد و تکیه ها برگزار می شود.
طبق سنت دیرینه مردمان عزادار دیار گروس، لباس مشکی و بیرق های عزاداری بر سر در منازل خود را تا پایان ماه صفر به نشانه عزاداری حفظ می کنند.
بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان قرار دارد.
7350/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موكب هاي اربعين خدمات رساني به زائران بيجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار با اشاره به استقبال مردمی و داوطلبانه نهادها در قالب پویش‌های مختلف کاشت نهال، گفت: تاکنون ۱۲ هزار اصله نهال متناسب با اقلیم منطقه در قالب طرح پویش مردمی در سطح شهرستان رودبار کشت شده است.

مهدی رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای پویش مردمی کاشت یک‌ میلیارد نهال، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان برای اجرای این پویش مردمی به دنبال جذب خیرین فعال و علاقمند به کاشت نهال بود و موفق شد با همکاری سه گروه فعال در این زمینه گروه آقای پویا زاد عسگر در منطقه کلشتر رودبار، خانم آبخضر در روستای شمام و سلانسر رستم آباد و برادران قاضیانی در منجیل شروع به کاشت نهال کند.

وی افزود: امسال تاکنون در حدود ۱۲ هزار اصله نهال متناسب با اقلیم منطقه در قالب پویش مردمی و حضور داوطلبانه نهادها در قالب پویش‌های مختلف در سطح شهرستان رودبار کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار با اشاره به کاشت نهال در روستای کلشتر، گفت: این کار به صورت خودجوش توسط اهالی روستا و پویا زاد عسگر یکی از گروه‌های فعال در این پویش اجرا شد.

رحیمی با بیان اینکه روز گذشته ۲۰۰ اصله نهال از نوع سرو شیراز و کاج سیاه در دو طرف جاده منطقه کلشتر رودبار کشت شد، افزود: این نهال‌ها به همت مردم منطقه و با مجوز شهرداری کاشت شد.

وی از اعلام آمادگی اداره منابع طبیعی برای اهدا نهال به علاقمندان و داوطلبان کاشت نهال در مناطق مختلف شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر اهالی شهرستان تمایل به اجرای این پویش دارند می‌توانند در هر منطقه که خودشان در اختیار دارند و یا عرصه‌هایی که این اداره به آنها معرفی می‌کند، برای کاشت نهال اقدام کنند.

وی از اجرای پویش مردمی کاشت نهال در سطح ۱۰ مدرسه شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش شهرستان توانستیم براساس شرایط مدارس با همکاری دانش آموزان نهال کشت کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار، هدف از اجرای این طرح را در کنار کاشت نهال، درختکاری، درخت داری و آگاهی رسانی به مردم بیان و تاکید کرد: باید مردم را نسبت به کاشت و نگهداری از نهال آگاه و حساس کنیم تا به اهمیت نگهداری نهال در طبیعت بیش از گذشته پی‌ ببرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • انجام ۱۹ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های شهرستان بیجار
  • آمادگی و تجهیز ۹۰۰ مدرسه برای اسکان نوروزی در خراسان‌رضوی
  • امسال ۱۹ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای بیجار انجام شد
  • رزمایش همدلی و احسان
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خدمت‌ به زائران
  • دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در نور
  • ۳۰ معتاد متجاهر در نور دستگیر شدند
  • فعالیت ویژه بیمارستان امام رضا (ع)، برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی
  • غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار