Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: این تیم ها با همکاری مجموعه فرمانداری ها، شهرداران، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت آب منطقه ای نقاط سیل خیز، دیوارهای حفاظتی، کانال های جمع آوری آب های سطحی و سایر را مورد بررسی قرار می دهند.
وی بیان کرد: همچنین توسط تیم های اعزامی، دیوارهای ساحلی، سیل بندها، کانال های جمع آوری آب های سطحی، دهنه پل ها، ابنیه فنی راه ها، آبنماها و سایر تجهیزات کنترل شده تا قبل از وقوع بارندگی آمادگی لازم باشد و حین بارندگی به انجام اقدامات اولیه نیاز نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی های رگباری در استان و سرمای زمستانی طبق دستورالعمل های سازمان مدیریت بحران اقدامات متعددی در سطح استان در حال انجام است.
وی افزود: با اقدامات اولیه ای که انجام شد سال زراعی 97 ـ 96 شاهد کاهش 24 درصدی خسارت نسبت به سال زراعی 96 ـ 95 بودیم و موارد پیشگیرانه امسال نیز می تواند کمک کند تا شاهد کاهش خسارات باشیم.
میرجلیلی گفت: علاوه بر فعالیت مجموعه فرمانداری ها، بازدیدهایی نیز از سوی مدیریت بحران استان انجام می شود و دستگاه های بازوی مدیریت بحران استان شامل امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، آتش نشانی، راهداری و واحدهای پلیس راه از نظر تجهیزاتی و پرسنلی آمادگی لازم را کسب کرده اند تا هنگام بارندگی جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود.
وی به خشکسالی های 19 ساله خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: خشکسالی سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذپذیری خاک شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: این 2 عامل سبب شده با اندک روان آب و بارندگی شاهد سیلاب در استان باشیم که می طلبد اقدامات لازم قبل از وقوع حادثه انجام شود.
وی بیان کرد: هر سال فصل پاییز و زمستان اخطاریه هایی از سوی سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی به طرق مختلف اعلام می شود که انتظار می رود مردم در بازه زمانی اعلام اخطاریه نکات ایمنی را رعایت کنند و در بستر و حریم رودخانه ها قرار نگیرند.
میرجلیلی از مردم خواست مسافرت ها را در بازه زمانی اخطاریه ها انجام ندهند و ادامه داد: همچنین مسافرت های ضروری نیز با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن وسایل ایمنی و حفاظتی باشد تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در استان باشیم.
استان مرزی خراسان جنوبی در سال زراعی گذشته ( اول مهر 96 تا پایان شهریور 97 ) جزو استان های کم بارش کشور بوده و پیش بینی شده است امسال بارش ها بیشتر شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیل اعزام نیرو بررسی منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد

با وجود بارش باران در تمام نقاط استان، تردد در همه محورهای مواصلاتی استان به صورت روان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در طی ماه‌های گذشته شاهد ورود سامانه‌های بارش‌زا در استان یزد و بسیاری از مناطق کشور هستیم، این بارش‌ها که عمدتاً به صورت رگبار هستند در مدت زمان کوتاه منجر به جاری شدن سیل و روان آب در مناطق می‌شوند؛ بارندگی‌های اخیر و سیل‌آسا نشان دادند که علاوه بر تغییر اقلیم و دوره‌های بازگشت بارشی، شاهد تغییر الگوی بارش‌ها هم هستیم، به این معنا که در دو منطقه نزدیک بهم با شرایط جغرافیایی نسبتاً یکسان شدت و میزان بارش‌ها به مقدار قابل توجهی متفاوت هستند.

بر این اساس ابوالفضل اسدی، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان یزد با تاکید بر اینکه در ادامه برنامه‌ریزی‌ها الگوی بارش نیز در طراحی سازه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: جز منطقه خرانق که بارش فوق العاده و بالای ۳۰ میلی متری و چند نقطه محدود دیگر، همه ایستگاه‌های استان زیر ۲۰ میلی متر بارندگی را در ۲۴ ساعت بارندگی گزارش کردند.

وی افزود: الگوی بارش با شدت زیاد باعث شد تا آب گرفتگی در سطح شهر و نقاطی از استان صورت گیرد که این امر اهمیت در نظر گرفتن نوع و الگوی بارش را در مدیریت و کنترل آب‌های سطحی در هنگام بارش نشان می‌دهد.

کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان یزد تاکید کرد: لازم است در ساخت و تقویت زیرساخت‌ها علاوه بر دوره بازگشت مقدار بارش؛ الگوی بارش نیز که به واسطه تغییر یا نوسان اقلیم در کشور و استان تغییر کرده در نظر گرفته شود زیرا بارندگی ده میلیمتر می‌تواند گاهی اثر بارندگی سی میلیمتر را داشته باشد و موجب خسارت می‌شود.

محمدعلی ملک‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز اظهار کرد: برخی از راه‌های فرعی و روستایی به خاطر باران و جاری شدن روان‌آب به صورت موقتی مسدود و پس از رفع خطر بازگشایی شد.

به گزارش ایمنا، مسیر جاده کنجکوه و میانکوه، محور خرانق – درند و جاده پرک به سمت سه چاهون از محورهایی بود که روز گذشته براثر جاری شدن سیل مسدود شده بود.

کد خبر 750286

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد