Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرصه سیاسی عراق در طول ۱۲ ساعت گذشته شاهد رایزنی های مقامات سیاسی درخصوص تشکیل دولت جدید این کشور بود. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در دفتر خود با نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت محلی منطقه کردستان این کشور ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دفتر الحلبوسی آمده است: در این دیدار تلاش ها برای تشکیل دولت عراق در راستای انتظارات مردم و تقویت روابط مشترک بین دولت مرکزی و دولت محلی منطقه کردستان عراق به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، رئیس پارلمان عراق بر "لزوم مشارکت موثر نیروهای کرد عراقی در سیاست اداره کشور و ارایه نقطه نظرات برای تدوین برنامه دولتی " تاکید کرد و گفت: مرحله آینده نیازمند تدوین اصول مستحکم برای تحقق شراکت ملی است.

الحلبوسی بر "لزوم تشدید تلاش ها به منظور تشکیل یک دولت قوی قادر به برقراری ثبات سیاسی و بهبود خدمات رسانی و حفظ دستاوردهای حاصل شده بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

رایزنی عبدالمهدی و بارزانی درباره دولت جدید

عادل عبدالهمدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق نیز در جریان ملاقاتش با نیچروان بارزانی درباره تشکیل دولت مرکزی جدید عراق رایزنی کرد.

سایت رسمی دولت محلی منطقه کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در این ملاقات آخرین تحولات سیاسی و امنیت منطقه و بویژه عراق و نیز فرایند سیاسی و مذاکرات بین اربیل و بغداد بررسی و بر تداوم این مذاکرات به منظور حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی عراق تاکید شد.

این بیانیه افزود: مسئله تشکیل دولت جدید عراق نیز مورد بحث قرار گرفت و دوطرف توافق کردند که دولت جدید به خواسته ها و حقوق قانونی همه اقشار عراق پاسخ دهد.

نیچروان بارزانی که به بغداد سفر کرده است، پیشتر با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و شماری از مسائل را بررسی کرد.

نظر جریان حکمت ملی عراق درباره دولت جدید

جریان حکمت ملی عراق به ریاست عمار حکیم در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای تمایل برای موفقیت دولت جدید و اعتقاد ما به لزوم حمایت کامل و دادن عرصه کافی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت برای تشکیل تیم وزارتی خود و اجرای برنامه دولتی، جریان حکمت ملی عهراق تصمیم گرفت که امور را به نخست وزیر مامور تشکیل دولت واگذار کند و تصمیم گیری درباره وزارتخانه های جریان حکمت ملی و انتخاب وزارتخانه ها و وزرای مناسب کابینه وزارتی را به وی بسپارد و از دولت آتی حمایت و تایید کامل کند.

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح نیز روز پنج روز پیش از پارلمان خواسته بود که روند قانونی درخصوص انتخاب روسای سه گانه را تکمیل کند. العامری افزود که ائتلاف وی و ائتلاف سائرون به عبدالمهدی برای تشکیل دولت آزادی کامل داده اند.

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • ملاقات سرخیو بوستکس و نیمار در جریان برگزاری دیدار بسکتبال در میامی / فیلم
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده