Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@09:46:09 GMT

عادل فردوسی پور و حمایت باند رفسنجانی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۵۱۳

به گزارش پارس نیوز، 

 یکی از روزنامه‌های به غایت سیاسی و کاملا حزبی، صبح روز گذشته با دفاع (عکس) تمام قد (صفحه) از مجری برنامه نود، مدعی شد: «عادل فردوسی‌پور زیر فشارهای سیاسی است». روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران سازندگی البته چند خط پایین‌تر، شاید بی‌آنکه دقت کند، معنای «فشار سیاسی» را توضیح می‌دهد: «عادل فردوسی‌پور یک رکورد ویژه را در تاریخ صداوسیما ثبت کرد؛ 19 سال اجرای هفتگی 90! جز تابستان 88 که به خاطر اتفاقات سیاسی نود با چند هفته تاخیر روی آنتن رفت؟»

واقعا چرا نود، در سال 88 چند هفته روی آنتن نرفت؟! در دفاع از چه کسی و چه گروهی؟ در تقابل با چه سیستم و نهادی؟ روی آنتن نبردن یک برنامه هفتگی که مجری‌اش هر وقت خواسته توانسته آن را روی آنتن ببرد، آن هم در سال 88 که تلاش مدیران صداوسیما برای آرام کردن فضا و عادی جلوه دادن فضای تلویزیون برای مخاطبان عمومی در کشور بوده، پخش نشدن یک برنامه هفتگی هدف چه کسی بوده است؟

اذعان روزنامه سازندگی به «سیاسی‌کاری» عادل فردوسی‌پور در سال 88 را البته خود او نیز در یک برنامه تلویزیونی تکرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردوسی‌پور در آذر سال 94 با حضور در برنامه گلخانه شبکه 3 می‌گوید: «در زمانی که کسی از دولت قبل انتقاد نمی‌کرد ما در برنامه 90 از عملکرد دولت انتقاد می‌کردیم».

نه اینکه انتقاد به دولت قبل، یا مجیزگویی برای دولت بعد عیب و ایرادی برای شخص فردوسی‌پور داشته باشد اما وقتی آنتن زنده تلویزیون، با عنوان برنامه‌ای ورزشی و فوتبالی در اختیار او قرار گرفته است، احتمالا او حق استفاده غیر از این آنتن را ندارد. و این چیزی است که فردوسی‌پور متوجه آن نشد.

او در همان ایام آذر سال 94، بدون هماهنگی با مدیران تلویزیون، از محمدجواد ظریف گفت‌وگویی را ضبط می‌کند و از اینکه خیلی پررنگ ذائقه سیاسی خود را بریزد وسط یک برنامه فوتبالی، ابایی نمی‌کند. همان موقع با انتشار مطلبی در همین «وطن امروز» با عنوان «سیاسی‌پور چرا نعمت‌زاده را دعوت نمی‌کند؟»

از این ماجرا انتقاد کردم. فردوسی‌پور «به رخ کشیدن ذائقه‌های سیاسی»‌اش را البته پیش‌تر و در دوران غفلت مدیر وقت سازمان در حراست از ماهیت برنامه و شبکه، در موارد متعدد و با دعوت از سیدحسن خمینی، علی مطهری و... نشان داده بود.

او یک سال بعد در ماجرای پلاسکو، با درخواست استعفا کردن برای جریان رقیب سیاسی‌اش روی آنتن تلویزیون دوباره حاشیه‌ساز می‌شود! اگرچه قبل و پس از آن حادثه، فجایع بدتری نیز رخ می‌دهد اما چون مسبب‌شان جریانی است که فردوسی‌پور به آنها علقه سازماندهی شده دارد، درخواستی برای استعفای کسی نمی‌کند.

این بار نیز بعداز حواشی صورت گرفته توسط یک سایت سیاسی حامی فردوسی‌پور و روی آنتن نرفتن برنامه نود در دوشنبه گذشته، «سیاسی»‌ها پای کار مجری برنامه نود آمده‌اند. از خبرآنلاین تا روزنامه حزب کارگزاران! و اتفاقا تازه معلوم شد چه کسی بیشتر سیاسی است و اصلا معنای فشار سیاسی چیست؟ عادل فردوسی‌پور که در دوران طولانی روی آنتن رفتن نود، از حمایت‌های بی‌دریغ یک مدیر همشهری بهره می‌برد، این بار هم از طرفداری بی‌شائبه روزنامه مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بی‌بهره نمانده است!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حزب کارگزاران تلویزیون دولت علی مطهری تلویزیون حزب کارگزاران دولت عادل فردوسی پور علی مطهری پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا امروز سه شنبه تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر اجرای آتش بس در نوار غزه پایبند نباشد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با تل آویو قطع می‌کند.

پیش از این رئیس جمهور کلمبیا در سخنانی انتقادی علیه ادامه جنگ در غزه تاکید کرده بود که آمریکا و اتحادیه اروپا از بمباران غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی در اجلاس کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین و کارائیب ( CELAC) با محکوم کردن واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در حمایت از نسل کشی اسرائیل در غزه گفت: آلمان، فرانسه و سایر اعضای اتحادیه اروپا در کنار انگلیس و آمریکا از نسل کشی در غزه و ریختن بمب بر سر غیرنظامیان حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد که باید جامعه جهانی ارتکاب جنایات ضدبشری و نسل کشی اسرائیل در غزه را متوقف کنند؛ در غیر این صورت، فاجعه کشتار جمعی اروپا در حد فاصل سال‌های ۱۹۳۹-۱۹۴۵ تکرار خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین تاکید کرده بود که قتل و کشتار بیش از ۱۰۰ فلسطینی در صف دریافت غذا در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی نسل‌کشی است.

کد خبر 6063179

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • «فرهنگ» سوژه هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» شد
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • ستاره‌های سرخابی در هوای بارانی مهمان فردوسی‌پور شدند؛ از بزیک و کاظمیان تا زندی و شکوری + تصاویر
  • (عکس) فوتبال زیر باران با فردوسی‌پور، بزیک، کاظمیان و زندی
  • عکس| فوتبال زیر باران با فردوسی‌پور،بزیک،کاظمیان و زندی
  • (تصاویر) تمرین عادل فردوسی‌پور با رسانه ورزش زیر باران
  • تا روز قیامت با عادل فردوسی پور قهرم!