Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:13:07 GMT

اجرای اپرای عاشورایی در بابل کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۷۲۶

اجرای اپرای عاشورایی در بابل کلید خورد

ساری – ایرنا – اپرای عاشورا بهروز غریب پور که پیش از این در ایتالیا، فرانسه و لهستان و شهرهای تهران و شیراز به اجرا در آمده بود شامگاه چهارشنبه برای مدت سه شب اجرای آن در بابل اغاز شد.

اُپرای عاشورا نخستین اثری است که بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و کارگردانی شده است و با آهنگسازی بهزاد عبدی به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان اپرای عاشورایی بعد از اولین اجرای این اثر در سالن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مازندران سومین استانی است که میزبان اجرای اپرای عاشورایی است و این اثر تا سه شب برای علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: اپرای عاشورایی که برگرفته از اشعار محتشم کاشانی است واقعه عاشورا را به صورت عروسک گردانی توسط 30 بازی دهنده به اجرا گذاشته است.
غریب پور اظهار داشت: طراحی صحنه این اثر هنری با هشت تن سازه انجام شده است که هنرمندان از 10 روز گذشته برای طراحی ان اقدام کردند.
وی گفت: این اثر هنری که در زمان 72 دقیقه انجام شده است تلاش کردیم تا خرافه زدایی در اثر صورت بگیرد که خوشبختانه مورد استقبال مازندرانی ها قرار گرفته است.
غریب پور بیان کرد: این اثر هنری که در فرانسه ، ایتالیا و لهستان به نمایش گذاشته شده بود بسیاری از مسیحیان بعد از پایان اجرا مراجعه کرده و بیان کردند که امام حسین(ع) منادی صلح بوده است و برخی دیگر رنج های عیسی مسیح (ع) را به گفته شان در این اثر هنری مشاهده کردند.
این نویسنده و کارگردان مطرح کشور گفت: متاسفانه استان مازندران فاقد یک سالن استاندارد نمایش تئاتر می باشد و با توجه به پیشینه فرهنگی و علاقمندان به فرهنگ و هنر می طلبد برای این موضوع فکری اساسی بشود و برای مازندران با عظمت پذیرفتنی نیست که حتی یک سالن تئاتر نداشته باشد.
اپرای عاشورایی از چهارشنبه شب برای سه شب از ساعت 19 به مدت 72 دقیقه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اجرا می شود.
7343/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عاشورا اپرا مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود