Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری دشتی با تاکید بر این نکته که پیشگیری از جرم، مستلزم مشارکت همگانی است گفت: طرح پیشگیری از جرایم در قالب فرهنگی و اجتماعی، قضائی، مردمی، اطلاع‌رسانی، در دادگستری دشتی تدوین شد. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان دشتی، محمدرضا باز هوایی صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم با بحث طلاق در شهرستان دشتی اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یک متولی مشخص دارد و دارای تکالیف و اختیارات مسئولیت‌های معین است پیشگیری یک اقدام همه‌گیر و تابه امروز یک مجموعه مشخص در این زمینه مدیریت عموم را بر عهده نداشته اما با تشکیل شورای پیشگیری قوه قضائیه بخش گسترده‌ای از این امر را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان دشتی گفت: این امر یک اقدام کنشی، احتیاطی و مراقبتی است که شامل همه عنوان قضایی و اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: تدبیر و مدیریت منسجم را در این حوزه می‌طلبد چراکه باوجود مدیریت و مشارکت به نتیجه مطلوب‌تری دست خواهیم یافت.

بازهوایی خاطرنشان کرد: پیشگیری به معنی واقعی نیازمند یک پروسه زمانی چندین ساله است زمانی محقق می‌شود که تمامی دستگاه‌های حاکمیتی با تمام ظرفیت خود در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر این دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری پیشگام باشند حتماً همراهی مردم به همراه دارد که این امر بستر موفقیت و تکامل را بیش‌ازپیش فراهم می‌آورد.

باز هوایی یکی از نیازهای اساسی مهم جامعه را  امنیت دانست و تاکید کرد: درواقع مهم‌ترین اصل هر حکومتی تأمین امنیت آن جامعه است.

وی افزود: ایجاد شورای پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری جلسات آن به‌طور مستمر از پراکندگی تصمیمات در این حوزه توسط سازمان‌های مرتبط شهرستان جلوگیری و نظرات را در یک مجموعه هدفمند و قدرتمند تجمیع و نتیجه مؤثرتری حاصل می‌کند.

رئیس دادگستری دشتی با تاکید بر این نکته که پیشگیری از جرم، مستلزم مشارکت همگانی است گفت: طرح پیشگیری از جرایم در قالب فرهنگی و اجتماعی، قضائی، مردمی، اطلاع‌رسانی، در دادگستری دشتی تدوین شده است.

بازهوایی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم حوزه پیشگیری از وقوع جرم برخورد به‌موقع و به هنگام با پدیده‌های مجرمانه است چراکه از وقوع این جریم توسط سایر افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

وی افزود: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضا ندارد و مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

رئیس دادگستری دشتی گفت: برنامه‌های پیشگیری درون‌سازمانی و برون‌سازمانی راهکاری مؤثر به‌منظور کاهش جریم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی به  آسیب طلاق در جامعه اشاره و بیان کرد: عوامل طلاق که زندگی مشترک را تهدید می‌کند خیانت، مشکلات جنسی، بیکاری، تورم، احتیاط، دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق و شروط ضمن عقد، فقر مالی و انتخاب نامناسب همسر می‌باشد.

بازهوایی تصریح کرد: 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی به وقوع می‌پیوندد و 13 درصد طلاق در سال نخست زندگی مشترک می‌باشد و بیشتر طلاق‌ها در گروه سنی 25 تا 30 سال رخ می‌دهد و 80 درصد از ازدواج‌هایی که منجر به طلاق می‌شود مربوط به جوانان زیر 30 سال می‌باشد.

وی بابیان این‌که آمار طلاق در شهرستان دشتی کاهش‌یافته است گفت: بیشترین طلاق‌های توافقی که صورت می‌گیرد قبل از عروسی است.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است