Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:51:22 GMT

تولید پسته در بافق 80 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۰۳۴۰

تولید پسته در بافق 80 درصد کاهش یافت

یزد- ایرنا- رئیس چهاد کشاورزی بافق گفت: تولید پسته در این شهرستان با 357 تن برداشت، 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

حمید عسکری باقر آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 2 هزار و 236 هکتار زیر کشت پسته در این شهرستان یکهزار و 286 هکتار بارور و بقیه نهال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهادکشاورزی بافق، نوسانات دمایی، نبود تامین نیاز سرمایی، گرما زدگی در زمان تلقیح را از مهمترین علل کاهش میزان تولید پسته در این شهرستان بر شمرد.
این مسوول،پسته برداشتی را عمدتا از ارقام بومی،احمد آقایی، کله قوچی و اوحدی بیان و تصریح کرد: پسته این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان ها صادر می شود که در مجموع از محصولات مهم صادراتی کشور هم به شمار می آید.
عسکری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 بهره بردار در حوزه پسته بافق فعالیت دارند گفت: آب و زمین مستعد، کشاورزان این منطقه را به سمت و سوی پسته کاری سوق داده و هر سال بر تعداد پسته کاران بافقی افزوده می شود.
عسکری به سازگاری درخت پسته در دمای 45 درجه بافق اشاره کرد و افزود: مقاومت این درخت در شرایط اقلیمی این شهر خوب و با سیستم آبیاری نوین کم آبخواه است و در سیستم قرق آبی هم 25 روز دوام می آورد.
رئیس جهاد کشاورزی بافق، توزیع کود و سم ، آموزش و ترویج چگونگی کاشت و داشت و برداشت پسته را از خدمات این نهاد به پسته کاران بافقی عنوان کرد.
مساحت کل رمین های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و 227 هکتار است که توسط 172 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 121 رشته قنات آبیاری می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
6197/ 7543

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي كاهش پسته شهرستان بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی فریمان در حاشیه بازدید از واحد‌های تولید خوراک دام شهرستان گفت:در شهرستان فریمان ۴ واحد تولیدی خوراک دام و یک واحد تولید مکمل خوراک دام فعال وجود دارد که ۳ واحد تولیدی تولیدات شان از نهاده‌های دامی و یک واحد تولیدی تولیداتش از ضایعات کارخانه جات صنایع غذایی است.

دکتر سیدحبیب حسینی با اشاره به این که میزان تولید واحد‌های فعال در شهرستان بیش از نیاز دامداران منطقه است و مازاد آن به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شودافزود: دامپزشکی در کنار واحد‌های تولیدی و در راستای کمک به تولید و رفع موانع تولید همراه با رعایت موازین بهداشتی در محصول نهایی از هیچ اقدام و کمکی فروگذاری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود