Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، چگونگى تفريح کردن در سبک و روش زندگى موثر و از مؤلفه هاى سبک زندگى اسلامى است که پرداختن به ورزش از جمله این تفریحات سالم مى باشد.
در اهميت سلامتى، از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده: «هر كه تنش سالم است و در جماعت خويش ايمن است و قوت روز خويش دارد جهان طبق مراد اوست». همچنین امام سجاد عليه السلام در دعا از خداوند چنين طلب مى كند: «خداوندا! نعمت سرزندگى و كوشايى را به ما ارزانى دار و از سستى و تنبلى و ناتوانى و بهانه آورى و زيان و دل مردگى و ملال، محفوظمان دار».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازاين رو، اسلام در كنار توجه به روح آدمى، به آمادگى جسمانى نيز توجه کرده و تأكيداتى نسبت به ورزش هايى از جمله شنا، سواركارى، تيراندازى و... شده است.
26 مهرماه روز ورزش و تربیت بدنی به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و جایگاه ورزش در زندگی فردی و اجتماعی نامگذاری شده و خانواده ها باید به ترویج و توسعه ورزش در بین اعضای خانواده بپردازند، هدف از این روز پرورش نیروی جسمانی و تقویت روحیه سالم در افراد است.
ورزش در مسیر تقویت بنیه نظامی جامعه اسلامی باشد
آیتی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به این حرفه در اسلام به ایکنا گفت: ورزش و اهمیت آن می تواند علاوه براهمیت دست یابی به سلامت جسمی که باید در سایه علم صورت پذیرد لازم است به حفظ تتابع و مصالح نظام و مملکت توجه نماید.

وی با اشاره به اینکه ورزش در اسلام دو دیدگاه دارد یکی دیدگاه فردی  و دیگری دیدگاه اجتماعی افزود: در واقع در دیدگاه اجتماعی ورزش باید در مسیر تقویت بنیه نظامی جامعه اسلامی باشد و این فعالیت های ورزشی برای تحمل ناهمواری ها و مصونیت بخشیدن به نظام اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان ضروریست.
آیتی زاده با اشاره به اینکه بدن سالم یکی از معیارهای شناسایی ارزش ها و ضد ارزش ها در دین است افزود: تقویت جسم در مکتب اسلام به عنوان یک ارزش قلمداد شده است که تحصیل آن با طب علم، فضایل اخلاقی و جوانمردی قرین است.
وی گفت: بهاء دادن به سلامتی بدن و فعالیت های فیزیکی می تواند بر تأمین سلامت جسمانی، سلامت روانی، کیفیت زندگی و حضور بدن در عبادات تأثیرگزار باشد.
شیوه های درست سبک زندگی از کودکی آموزش داده شود
آیتی زاده باتوجه به این موضوع که تأثیر فعالیت بدنی در افزایش طول عمر، کاهش یا حذف اضطراب، هیجان و افسردگی و... به اثبات رسیده است اظهار کرد: اثرات ورزش باید در سبک و شیوه زندگی افراد نمود پیدا کند و این شیوه زندگی شامل، مجموعه ای از خصوصیات الگوهای مهارتی و ویژگی های رفتار انسان است.
وی ادامه داد: در سبک زندگی امروزی با مکانیکی شدن زندگی ها و کم تحرکی افراد، نیاز کمتری به مصرف انرژی هست و این در حالی هست که ارزش کالری، ارزش غذایی مواد غذایی و میزان انرژی دریافتی از هر غذایی در سبک زندگی نشسته و کم تحرک امروزی نیز تغیر یافته است و ورزش می تواند با افزایش متابولیسم پایه سبب کاهش وزن و کاهش چربی های بدن شود.
این استاد دانشگاه با عنایت به اینکه سازمان جهانی بهداشت، تغیر در رفتار و شیوه زندگی را به عنوان یکی از عوامل مؤثر در ارتقای سلامت جامعه مطرح می کند تصریح کرد: لازم است شیوه های درست و مناسب سبک زندگی از همان کودکی به صورت مداوم به افراد جامعه آموزش داده شود و تا باعث ارتقای سطح و کیفیت جامعه اسلامی بشود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اهمیت ورزش دانشگاه یزد یزد اجتماعی ورزش در اسلام جوانمردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری درخصوص وضعیت جوی خوزستان در روز‌ها و ساعات آینده گفت: همانطور که انتظار می‌رفت با تاثیر سامانه بارشی شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: بررسی امروز نقشه‌های پیش یابی همچنان نشان دهنده تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان است.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق  و وزش تندباد‌های لحظه‌ای، به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته لالی با ۳۱.۴ و دهدز با ۱۲.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده اند و در این مدت حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۵ وحداقل به ۲۱.۶  درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است