Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:39:08 GMT

وقتی هوشمندی اهل سنت به نیرنگ تروریست ها می چربد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۰۴۰۰

وقتی هوشمندی اهل سنت به نیرنگ تروریست ها می چربد

زاهدان – ایرنا – دست پرورده های استکبار در حالی اقدام غیرانسانی و ناشایست ربایش مرزداران ایرانی را پشت حمایت از مردم اهل سنت ایران پنهان می کنند که مسئولان جمهوری اسلامی با اعتماد بیشتر از گذشته قدرتشان را با علما و ریش سفیدان مرزنشین در سیستان و بلوچستان به مشارکت می گذارند.

به گزارش ایرنا اقدام غیرانسانی گروهک تروریستی جیش الظلم و ربایش تعدادی از بسیجیان و نیروهای هنگ مرزی میرجاوه با استفاده از عوامل نفوذی در دو روز گذشته با واکنش های بسیاری از سوی شخصیت ها و گروه های مختلف روبرو شد که بخش زیادی از آن را اعلام محکومیت و برائت علما و بزرگان اهل سنت از این حادثه تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقتی دست پروده ایادی استکبار جهانی هدف خود از این اقدام ناشایست را کمک به مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان اعلام کردند پاسخی جز تنفر و محکومیت از سوی این مردم دریافت نکردند.
بعد از ابراز انزجار مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و محکوم کردن این حادثه تروریستی، دیگر علمای بزرگ اهل سنت در سیستان و بلوچستان نیز با اعلام برائت، باری دیگر وفاداری و پایبندی خود و جامعه اهل سنت و بلوچ را به نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند و آب پاکی را روی دست دشمنان ریختند.
شاید همین هوشمندی و بیداری مردم و علمای اهل سنت بود که سبب شد جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت از توان مردمی استفاده کند و با اجرای طرح امنیت مردمی اعتمادش نسبت به این مردم مرزدار را نشان دهد.
در این میان گروهک های تروریستی دست نشانده استکبار که اجرای این طرح را به ضرر خود دیدند از همان ابتدا سعی کردند با خدشه وارد کردن به این اعتماد مانع از برقراری امنیت در مرزهای جنوب شرقی ایران اسلامی و توسعه و پیشرفت استان پهناور سیستان و بلوچستان شوند اما غافل از اینکه همین اقدامات کور و غیرانسانی آنان سبب شده تا مردم مرزدار این خطه به راحتی حق را از باطل تشخیص دهند.
وقتی 9 سال قبل تعداد زیادی از مردم و علمای اهل سنت در کنار شهید نورعلی شوشتری مظلومانه به شهادت رسیدند به همه ثابت شد که دشمنان تحمل دیدن وحدت و برادری شیعه و سنی را ندارند.
اعتماد روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم مرزدار سیستان و بلوچستان تا جایی پیش رفته است که علاوه بر تاکید و ادامه طرح امنیت مردمی با استفاده از بسیجیان بلوچ و بومی، سعی دارد تا از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان و علما در این زمینه استفاده کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روز گذشته در سفر به زاهدان در نشستی با معتمدان، ریش سفیدان و سران طوائف سیستان و بلوچستان خواستار ارتباط و تعامل هر چه بیشتر این بزرگان با قوه قضاییه شد.
محمدباقر الفت با بیان اینکه قوه قضاییه حاضر است قدرتش را با معتمدان و ریش سفیدان به مشارکت بگذارد، تصریح کرد: می خواهیم اختیارات خود را با دستان این بزرگان در جامعه اعمال کنیم.
از طرفی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان پس از 20 سال خدمت در این خطه حساس از کشور به درستی و راستی مردم و علمای شیعه و سنی گواهی داد و وجود علما، ریش سفیدان و معتمدان این استان را ظرفیت و نعمتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
سال ها دست و پا زدن گروهک های تروریستی در مرزهای سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط ایران اسلامی نتیجه ای جز افزایش اعتماد دوجانبه بین مردم و حاکمیت نداشته و فقط هرازگاهی با هدف ایجاد تشویش و القای حس ناامنی در قالب اقدامات کور و غیرانسانی خود را نشان می دهند اما مردم مرزدار این خطه و همچنین نیروهای امنیتی و نظامی جان برکف نظام جمهوری اسلامی با وجود این شیطنت ها همچنان به سنگرداری و مرزبانی خود ادامه می دهند.

**انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است
هم اینک نیز تمام تمرکز نیروهای نظامی، سیاسی، امنیتی و مردمی بر آزادسازی بسیجیان و نیروهای مرزبانی است که توسط اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم با ترفند نفوذ از مرز میرجاوه ربوده شدند و به طور قطع اعضای این گروهک پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد همانگونه که 20 روز پیش نیروهای سپاه پاسداران آنان را داغدار «ملاهاشم نکری» کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه ای به شهریار آفریدی، همتای پاکستانی خود خواستار اهتمام و توجه ویژه دولت پاکستان به تعهدات امنیتی خود در جلوگیری از تحرکات اشرار از خاک این کشور در حمله به پاسگاه‌های مرزی و تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران شد و تاکید کرد: درچارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و همچنین تعهدات امنیتی میان دو کشور، انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است.
پیش از این نیز سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام عملیات مشترک با ارتش پاکستان در قلع و قمع گروهگ های تروریستی اعلام آمادگی کرد.
از طرفی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، با اظهار نگرانی در این خصوص گفت که اسلام آباد این موضوع را پیگیری می کند.
وی در این بیانیه اعلام کرد: ارتش های ایران و پاکستان تحت مکانیسم مشترکی که سال گذشته در خصوص آن به توافق رسیدند، در حال فعالیت و همکاری هستند تا بدانند، این نیروهای مرزبان ایرانی در چه مکانی هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مدیران کل عملیات های نظامی دو کشور نیز در این خصوص هماهنگ بوده و دولت پاکستان، از هیچ اقدامی برای کمک به برادارن ایرانی در راستای پیدا شدن این مرزبانان دریغ نمی کند.
9908 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گروهك هاي تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در هر عرصه‌ای مردم پای کار بیایند موفقیت حاصل خواهد شد.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنبه 5 اردیبهشت در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان عنوان کرد: بنده در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های متعدد بیان کرده‌ام که مردم سیستان و بلوچستان نجیب، صبور، با معرفت و شایسته هر گونه خدمت هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: با این وجود وقتی مشکلات استان و شهرستان‌ها را مشاهده می‌کنیم از مشکلات متاثر می‌شویم و زاهدان به عنوان مرکز استان نیازمند یک رسیدگی ویژه است و  البته نیمه پر لیوان و خدمات ارائه شده در طول دوران انقلاب را نیز نادیده نمی‌گیریم چرا که به گفته خود مردم، تفاوت استان با دوران قبل از انقلاب مانند تفاوت شب و روز است، اما با وجود همه تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته همچنان جا برای کار و فعالیت بیشتر وجود دارد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: برای خدمت به مردم باید نیت خود را خالص و با خداوند متعال معامله کنید، چرا که در این صورت کار شما برکت پیدا خواهد کرد و باید دقت کنید که با ظاهرسازی کار به جایی نخواهید برد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال رضایت الهی هستید باید به مردم خدمت کنید و در روایات مختلف در این جهت تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این نامگذاری‌ها در طی یک سال به اتمام نمی‌رسد بلکه باید در طول سال‌ها استمرار پیدا کند و در طول سال‌های اخیر همواره به محورها و زوایای مختلف اقتصادی پرداخته شده است چرا که مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری جامعه اسلامی و با دید جامعی که نسبت به اوضاع کشور و وضعیت خارج از کشور دارند اولویت را اقتصاد و معیشت مردم می‌دانند چرا که دشمن سعی دارد از این طریق بین مردم و جامعه اسلامی فاصله ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف  فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و باید ما هم در این جنگ ترکیبی یک جبهه متحد تشکیل بدهیم و در برابر هجوم دشمن دفاع داشته باشیم و مهمتر اینکه نقطه ضعف دشمن را ببینیم و ما هم به سوی او حالت هجومی داشته باشیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در جهات فرهنگی نیز به همین شکل است و در هر عرصه‌ای مردم پای کار بیایند موفقیت حاصل خواهد شد مثلا در همین بحث عفاف و حجاب زمانی می‌توانیم به موفقیت برسیم که مردم پای کار بیایند و در خطبه‌های نماز جمعه هم مطرح کردم که باید مردم را با مبانی دینی آشنا کنیم.

وی گفت: راهکار به کارگیری مردم این است که احساس کنند شما از خود آن‌ها و آن‌ها از خود شما هستند، در غیر این صورت مشارکتی نخواهند داشت و زمانی چنین احساسی پیدا می‌کنند که شما را دلسوز ببینند که به دنبال انجام خدمت هستید و نسبت به شما حسن ظن داشته باشند و اگر غیر از این باشد مشارکتی نخواهند کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از آسیب‌ها این است که با وجود ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اما باز هم افراد ناراضی هستند برای مثال اجرای پروژه پتروشیمی در چابهار با هزینه‌ای میلیاردی در حال انجام است اما برخی متهم می‌کنند که اجرای این پروژه همراه با آسیب‌های زیست محیطی است و به همین دلیل در این منطقه اجرا شده و یا هدف از فعالیت‌های صورت گرفته جهت توسعه سواحل مکران را بر هم زدن ترکیب جمعیتی مطرح می‌کنند و همواره دنبال سوژه هستند و مسئولان در چنین شرایطی باید کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنده همواره در جلسات با مسئولان استانی و کشوری تاکید کردم که اگر به دنبال امنیت پایدار هستید باید به حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید و اگر بخشی از بودجه‌های نظامی صرف رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی شود بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنده همواره در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرده‌ام که ما منطق و استدلال خود را بدون توهین بیان می‌کنیم و معتقدیم در چنین حالتی وحدت جامعه هم حفظ می‌شود چرا که شیعه و سنی نسبت به اعتقادات یکدیگر شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته دشمن چنین چیزی را نمی‌پسندد و در تلاش است تا با واسطه یا بی واسطه شرایطی را فراهم آورد تا افراد تندی از سوی شیعه یا اهل سنت به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این موارد فردی بیان می‌کرد که وقتی برخی از شیعیان به صورت تند و افراطی عمل می‌کنند آن را به حساب شخص شما می‌گذارند و در پاسخ مطرح کردم که مبانی بنده از نکات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه و سایر سخنرانی‌ها مشخص است و همواره نکات خود را تبیین و با استدلال مطرح می‌کنم که تندروی و نگاه افراطی صحیح نیست و بنده هیچ سخنگویی ندارم تا با نگاه تند و افراطی به سخنرانی بپردازد.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آن‌ها حسن ظن داشته باشند و گام مهم در این جهت این است که کار با مشارکت خود مردم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه