Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:28:14 GMT

نشست بررسی ثبت جهانی انگور ملایر

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۰۷۲۰

نشست بررسی ثبت جهانی انگور ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این نشست از فعالیت مستقیم ۸هزار بهره بردار در باغ‌های انگور ملایر خبر داد و گفت: تاکنون مدارک و موارد خواسته شده از سوی فائو در مورد این باغ‌ها از طریق وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه، دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ارزش غذایی و قدمت انگور ملایر گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید انگور در کشور و ۵۰درصد صادرات استان مربوط به کشمش ملایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی، فرماندار ملایر هم سطح زیر کشت انگور این شهرستان را ۱۰هزار و ۵۰۰هکتار عنوان کرد و گفت: ثبت حق مالکیت جهانی برای برند انگور و کشمش ملایر، معرفی انگور و کشمش ملایر به جهان و ایجاد زمینه ارتباط بین المللی برای محققان، باغداران و صنعتگران مرتبط با انگور و کشمش از مهمترین اهداف ثبت جهانی انگور ملایر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم با بیان اینکه از ۷۵۰ هزار تن محصولات باغی استان، ۴۰۴هزار تن انگور ملایر است، گفت: ۶۰ درصد انگور استان در ملایر تولید می‌شود.

رضوانی جلال افزود: شهرستان ملایر از نظر تولید کشمش در جایگاه دوم کشور و از نظر تولید انگور در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید انگور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

نشست علنی امروز- یکشنبه ۲ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز شد.

قرار است در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز (اعاده شده از شورای نگهبان)، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی بررسی شود.

نمایندگان در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری وگزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت