Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

جمشید عدالتیان با بیان اینکه الحاق ایران به CFT به نفع اقتصاد کشور است، گفت: FATF فرصتی است تا شرایط ما با کشورهای دیگر برابر شود.

وی معتقد است: پیوستن به FATF باعث تسهیل در روابطمان با کشورهای اروپایی خواهد شد و جریان سرمایه و انتقال پول و ارتباطات بانکی را تسریع و شفاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر بخواهیم در سطح جهانی فعال باشیم مجبور هستیم با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی کارکنیم که FATF ازجمله این‌ها است اما شرایط خاص را هم باید همیشه در نظر گرفت و آن‌هم سبک و سنگین کردن این موضوع است. در مورد FATF هم به همین شکل است یعنی درواقع باید سبک‌سنگین شود و از همه زوایا آن را دید.

عدالتیان در ادامه به الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) به‌عنوان یکی از لوایح FATF اشاره کرد و گفت: اکثریت در مجلس این تشخیص را دادند که پیوستن به این لایحه به نفع اقتصاد کشور است.

وی افزود: تشخیص این موضوع با مقامات قانون‌گذار کشور است ولی یک اصل کلی وجود دارد و آن هم این است که اگر می‌خواهیم در سطح جهانی فعال باشیم و از سیستم مالی جهانی استفاده کنیم باید قوانین آن را هم رعایت کنیم در غیر این صورت با محدودیت‌هایی روبرو می‌شویم و مجبوریم از سیستم‌های دور زدن استفاده کنیم بنابراین در این صورت میزان هزینه مبادله افزایش پیدا خواهد کرد.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اکثریت مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که به این کنوانسیون رأی مثبت بدهند، گفت: الحاق ایران به این کنوانسیون به نفع کشور است و نمایندگان هم به همین دلیل به این کنوانسیون رأی مثبت دادند چراکه به صلاح کشور خواهد بود.

وی تأکید کرد که پیوستن به کنوانسیون‌ها یک سری منافع و یک سری ضررهایی دارد.

وی با بیان اینکه پیوستن به FATF جریان سرمایه و انتقال پول و ارتباطات بانکی را تسریع و شفاف می‌کند، گفت: این خودش یک مزیتی است که تاکنون مانعی بود که این مانع برداشته می‌شود.

وی افزود: برداشتن این مانع به معنی این نیست که سریع بتوانیم جذب سرمایه کنیم بلکه تازه با کشورهای دیگر شرایط برابر پیدا می‌کنیم.

عدالتیان با اشاره به اینکه فقط ایران و کره شمالی در لیست سیاه هستند، گفت: با پیوستن به FATF بلافاصله شرایطمان با دیگران برابر می‌شود که این موضوع برای جذب سرمایه‌گذاری خوب و لازم است اما کافی نیست چراکه عوامل دیگری هم نیاز دارد.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: برخی فکر می‌کنند پیوستن به این کنوانسیون شرایطی خاص را به وجود می آورد و به قول عامه خارجی‌ها دم در ایستاده‌اند که وارد کشور شوند، اما این نگاه اشتباه است و ربطی به این قضیه ندارد.

عدالتیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش سرمایه‌گذار خارجی با پیوستن به FATF گفت: این موضوع به عوامل دیگری هم نیاز دارد اما موانعی وجود داشت که پیوستن به FATF این موانع را برمی‌دارد اما لازم است که بقیه موانع هم برداشته شود.

وی افزود: افکار عمومی نباید این انتظار را داشته باشند که با پیوستن به FATF مشکلاتمان حل خواهد شد و بلافاصله سرمایه‌گذاری خارجی انجام خواهد شد بلکه FATF فقط موانع را بر خواهد داشت.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران اقتصاد کشور کشورهای اروپایی سرمایه پول تروریسم لایحه اقتصاد کره شمالی ایران پول تروریسم سرمایه نمایندگان مجلس پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس

وزیر دارایی الجزایر گفت که پیوستن کشورش به بانک « بریکس» به مرحله نهایی خود رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « عزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس بانک گروه بریکس موسوم به « بانک توسعه جدید» اظهار داشت: با این مقام بانکی درخصوص روند پیوستن الجزایر به این موسسه مالی بین‌المللی گفت‌وگو کردم.

وی با بیان اینکه  روند پیوستن الجزایر به بانک گروه بریکس طبق یک جدول زمانی مورد توافق ادامه دارد، تصریح کرد: اقدامات قانونی مربوط به پیوستن الجزایر به بانک گروه بریکس به مرحله نهایی خود رسیده‌ است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به رغم حمایت روسیه و چین از پیوستن الجزایر به گروه بریکس، نام این کشور به طور ناگهانی از فهرست کشورهایی که تابستان سال گذشته به بریکس پیوستند، حذف شد.

پیش از برگزاری نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی ( اوت 2023 ) عربستان، امارات، مصر و الجزایر شانس بسیاری برای پیوستن به بریکس داشتند اما در فهرست اعضای جدید بریکس از این چهار کشور عربی نامی از الجزایر نبود.

بریکس یک گروه اقتصادی سیاسی است که در سال 2009 توسط روسیه ، برازیل، هند و چین به اضافه آفریقای جنوبی پایه گذاری شده است.

بانک بریکس ممکن است 5 عضو جدید بپذیرد

وزیر دارایی الجزایر درباره ذخایر ارزی کشورش گفت: این ذخایر در پایان آذر ماه گذشته به 69 میلیارد دلار یعنی معادل 16 ماه واردات رسیده است.

به گفته مقامات بانک بریکس 15 کشور خواهان پیوستن به  این موسسه مالی هستند.

بانک گروه بریکس موسوم به « بانک توسعه جدید» در سال 2014 با هدف تامین بودجه برای پروژه‌های زیرساختی در کشورهای عضو این گروه راه اندازی شده است.

کاهش اتکا به دلار و اولویت دادن به ارزهای محلی از جمله برنامه‌های است که بانک بریکس در دستورکار خود دارد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان