Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۱۰ نفر به ‌عنوان برگزیدگان نهایی، به مرحله منطقه‌ای این رویداد فرهنگی کشور معرفی شدند.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: قصه، میراثی تاریخی  است که متأسفانه در شرف فراموشی بوده و این وظیفه همگان است که در حفظ این میراث فرهنگی ارزشمند و همزاد زندگی بشر کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قصه می‌تواند انواع مؤلفه‌های تربیتی را در خود جای دهد و باعث پرورش غیرمستقیم کودکان و نوجوانان شود افزود: به دلیل برخی معضلات زندگی در جامعه امروز، اعم از آپارتمان‌نشینی، تک‌فرزندی، فضای مجازی و اشتغال والدین، قصه و قصه‌گویی جایگاه خود را بین خانواده‌های ایرانی ازدست‌داده است، لذا هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، آشتی خانواده‌ها با مفهوم و جایگاه قصه در تربیت کودکان و نوجوانان است.

احدزاده همچنین از استقبال کانون برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و تربیتی در اجرای هر چه‌بهتر مرحله منطقه‌ای جشنواره در آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از نهادهایی که در امر تربیت و پرورش دخیل است، همواره تلاش کرده در توسعه فرهنگ عمومی نقش پررنگی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور ۹۵ نفر در ۳ بخش زنان و مردان، دختر و پسر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ آغاز شد و طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه در مرحله استانی، ۳۰ نفر در محل سالن سینما تربیت کانون اردبیل به رقابت پرداختند که در پایان، ۵ نفر از بخش زنان و مردان، ۳ نفر از بخش دختر و پسر و ۲ نفر از بخش پدربزرگ و مادربزرگ جواز حضور در مرحله منطقه‌ای را کسب کردند.

گروه داوری متشکل از حسین یوسفی، فتانه احمدی هادی و مهدیه علیقلیزاده پس از دیدن قصه‌ها، زهرا ابراهیمی را با قصه «هیس!هیس!» و نگار سلیمانی را با قصه «شلغم پربرکت» از اردبیل و همچنین هانیه خزان از شهرستان پارس‌آباد را با قصه «گلدان خالی» در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، به ترتیب کیوان باقلاچی با قصه «کچل کفر باز»، فاطمه برمال با قصه «عینک قندی»، لیلا فرید با قصه «عمو نوروز و خاله نوبهار» از اردبیل، لیلا مستعلی زاده از مشگین شهر با قصه «بازگشت» و محسن وظیفه از پارس‌آباد با «قصه بابا» به‌عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

این گزارش می‌افزاید، در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم احمد پروستان از اردبیل با قصه «ایشله دیشله» و طیب نوری از پارس‌آباد با قصه «اولاد وفاسی» به مرحله ملی راه پیدا کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، ۱۸ اثر شامل ۸ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند.

اسامی آثار بخش صحنه‌ای به شرح زیر است:

«کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان

«هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان

«پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران

«شط و شوت» به کارگردانی مجتبی الله‌زاری از استان یزد

«بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان

«من دیگه از تاریکی نمیترسم» به کارگردانی محمد محمدی و پوریا رضایی از مرکزی

«بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از خوزستان

«نصرت» به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه

در بخش خیابانی نیز آثار زیر پذیرفته شدند:

«سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام

«دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام

«مستر دیفالی» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه

«ناصر جانبازه» به کارگردانی مصطفی جعفری‌خوزانی از اصفهان

«ماهیار» به کارگردانی امین پورمند از مازندران

«رفاقت در حد تانک» به کارگردانی تکتم شاه‌تقی از تهران

«فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گلستان

«دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی از گلستان

«شهرخوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از خوزستان

«واپسین نفس» به کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری مهدی کرم‌الهی از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در گلستان برگزار می‌شود.

جدول زمان اجراها به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6080039 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو
  • چشم هند به «ببعی» روشن می‌شود
  • ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند