Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  پرویز فتاح در سفر به استان یزد در دیدار با آیت‌الله ناصری - نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمود زمانی قمی - استاندار یزد - اظهار کرد: ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: امسال شش هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور قبول شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم دارد، گفت: سال گذشته ۱۸۰ هزار مددجوی تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار مددجو با حمایت این نهاد در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند، اظهارکرد: امسال نیز تسهیلاتی برای مددجویانی که به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در کشور از محل کمک‌های مردمی و حامیان طرح اکرام ایتام ۲۲۵ هزار تومان است، گفت: سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در استان یزد ۳۲۵ هزار تومان است یعنی ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از متوسط کشوری و این شاخص در یزد نسبت به آمار کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

فتاح با بیان اینک شش درصد جمعیت کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اظهارکرد: این میزان مددجوی تحت حمایت در استان یزد کمتر از چهار درصد است.

وی در ادامه گفت: از مهرماه امسال با نظر مساعد دولت تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی با توجه به شرایط اقتصادی موجود علاوه بر دریافت یارانه و کمک معیشت ماهیانه از کمک نقدی اضافه‌تری بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ازجمله سیاست‌های مورد تأکید این نهاد است، اظهارکرد: سال گذشته تمامی وام‌هایی که از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت در نظر گفته‌شده بود جذب شد و امسال نیز این تسهیلات با اعتباری بیشتر به متقاضیان اشتغال تحت حمایت اعطا می‌شود.

وی بابیان اینکه امکان پرداخت وام اشتغال به صورت گروهی به مددجویان تحت حمایت در سراسر کشور فراهم است، گفت: اگر زمین مناسب برای ایجاد طرح‌های زنجیره‌ای و گروهی برای مددجویان فراهم شود، این نهاد نسبت به ساخت فضا و ارائه تسهیلات موردنیاز اقدام می‌کند.

فتاح در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت با همکاری سپاه گفت: نداشتن مسکن مناسب ازجمله دلایل ایجاد فقر در جامعه به ویژه در بین جامعه تحت حمایت کمیته امداد است و مددجویی که صاحب مسکن شود به‌نوعی خودکفا و توانمند می‌شود.

وی افزود: سپاه همکاری مناسبی برای کمک به ساخت مسکن نیازمندان دارد و سال گذشته ۴۰۰۰ منزل مسکونی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساخت و امسال نیز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی ارزان‌قیمت را در دست اقدام دارد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد در ادامه سفر به استان یزد برای بررسی وضعیت مددجویان تحت حمایت به شهرستان‌های ابرکوه و خاتم سفر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی کنکور مددجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این واحد‌های مسکونی با همکاری کمیته امداد، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی ساخته شده است.

قباد مبشری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای ساخت هر باب واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر از ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است که در برنامه داریم ۵۰۰ واحد دیگر را به آنها اضافه کنیم.

وی گفت: کمیته امداد استان در مجموع ۸۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به مالکان این واحد‌ها پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد ۶ هزار خانوار مددجو نیاز به منزل مسکونی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: ۴۸۰ واحد مسکونی هم در شهر‌ها برای مددجویان در حال ساخت است که این سازمان کار نظارت بر آنها را بر عهده دارد.

راستا افزود: تعدادی واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان با همکاری کمیته امداد ساخته می‌شود.

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بیش از دو هزار واحد مسکونی نیز توسط بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • واگذاری یک هزار و ۶۰۲ واحد مسکونی به مددجویان خوزستانی
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • واگذاری ۸۷۶ مسکن به مددجویان استان همدان
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام