Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه تاکید کرد: قرار صادره توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد رفع بخشی از تحریم‌ها برای همه کشورها لازم الاجراست.

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیری در نشست با روزنامه نگاران و خبرنگاران هلندی در خصوص قرار صادره توسط دیوان بین المللی دادگستری راجع به بخشی از تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد: این قرار علاوه بر آمریکا برای همه کشورها لازم الاجرا است و آمریکا و بقیه کشورهای جهان باید از ایجاد محدودیت‌هایی که بر اجرای این قرار در مورد بخشی از تحریم‌ها تاثیر می‌گذارد، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان در لاهه افزود: با توجه به قرار دیوان، همه کشورها باید از همکاری یا کمک به آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه در حوزه‌هایی که در مورد آنها قرار صادر شده، خودداری کنند.

وی همچنین اظهار کرد:‌ در این راستا تعلیق پرواز تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به تهران و یا خودداری از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی در برخی از فرودگاه‌های خارجی از موضوعاتی است که مغایر با اصول بشر دوستانه بوده و نیازمند بازنگری فوری است.

جهانگیری ادامه داد:‌ اعلام خروج آمریکا از عهدنامه مودت که در ادامه خروج آمریکا از سازمان‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی نظیر برجام، توافق آب وهوایی پاریس، یونسکو، شورای حقوق بشر سازمان ملل و... انجام شد، خود نقض پاراگراف سوم قرار دیوان بین المللی دادگستری می‌باشد که در آن از طرف‌ها خواسته از هر اقدامی که ممکن است اختلاف جاری نزد دیوان را تشدید یا تطویل کند یا حل و فصل آن را پیچیده کند، خودداری کنند.

سفیر کشورمان در لاهه همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص برجام تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۲ بار پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام را تایید کرده است. در عین حال ایران اعلام کرده تا زمانی به برجام پایبند خواهد بود که سایر طرف‌ها نیز به تعهدات و مسئولیت‌های خود در چارچوب برجام عمل کنند و اگر ایران احساس کند فقط به صورت یک طرفه در حال اجرای برجام است، گزینه‌های دیگری را برای انتخاب دارد.

جهانگیری در مورد  حادثه تروریستی اهواز نیز گفت: یک گروه تروریستی و تجزیه طلب که دفاتر آن در کشورهای غربی است، در کنار داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت که به خوبی ارتباط بین این دو گروه تروریستی را نشان می‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: اسناد و مدارک زیادی در خصوص تروریستی بودن این گروه تروریستی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سفیر ایران در لاهه لغو تحریم ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه
  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان