Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسحاقی صبح پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، اظهار کرد: آغاز همکاری موسسه با این سازمان بر مبنای پروژه‌های تحقیقاتی خواهد بود.

وی تغییر فرآیندهای بستر تولید سرم ضد مارگزیدگی و ضد عقرب‌زدگی از اسب به انسان را از اهداف این همکاری برشمرد و گفت: سازمان انتقال خون تنها در خصوص سرم ضد هاری چنین تجربه‌ای را عملیاتی کرده و این پیشنهاد در راستای همکاری برای تولید سرم هایی نظیر ضد مار و عقرب گزیدگی، کزاز، دیفتری و از این قبیل بیماری‌ها ارائه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اضافه کرد: موسسه رازی تجربه تولید فرآورده‌های ضد مارگزیدگی، عقرب‌زدگی و سایر فرآورده‌ها را دارد و می‌تواند در اجرای این پروژه مفید واقع شود.

اسحاقی با تأکید بر اینکه بر اساس این پیشنهاد برای تولید سرم های ضد دیفتری و ضد کزاز از انسان به‌جای اسب استفاده شود، گفت: تاکنون در دنیا برای تولید مقادیر کم از این روش استفاده‌شده و امکان اجرای این پیشنهاد در موسسه رازی نیز با همکاری سازمان انتقال خون وجود دارد.

وی بابیان اینکه بانک پلاسمای زیادی در سازمان انتقال خون وجود دارد که بسیاری از پلاسماها از بین می‌رود، افزود: به شکل تئوری با استخراج آنتی‌بادی‌ها از این پلاسماها و استحصال آن می‌توان نسبت به درمان بیماری‌هایی نظیر کزاز و دیفتری اقدام کرد، اما اینکه در عمل هم بتوان دست به چنین کاری زد، نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتر است.

کد خبر 4433915

منبع: مهر

کلیدواژه: عقرب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی

محمد پیکان پور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضابطه ثبت فرآورده های بافت، سلول و ژن درمانی را ابلاغ و تاکید کرد: این ضابطه پس از اخذ نظر همه ذینفعان و با استناد به آیین نامه ثبت فرآورده‌های سلول، بافت و ژن درمانی مصوب مرداد ماه سال ۹۳ ابلاغ شده آورده است: به منظور برنامه ویژه ثبت تسریع شده فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی و فناوری‌های جدید در سازمان غذا و دارو را ارسال کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی