Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیر شرکت شهرک های کشاورزی قزوین گفت: 457 نفر برای سرمایه گذاری در شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان اعلام آمادگی کردند.

یوسف جلوخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در پی فراخوان شرکت شهرک های کشاورزی استان در سال جاری برای سرمایه گذاری در این شهرک، آمادگی خود را اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: افرادی که برای سرمایه گذاری در این شهرک آمادگی خود را اعلام کرده اند پنجم آبان ماه امسال برای ارایه مدارک و پیگیری امور فرصت دارند در غیر این صورت نام آنها حذف و افراد متقاضی در مرحله بعدی فراخوان جایگزین آنها می شوند.
جلوخانی اظهار امیدواری کرد با استقرار واحدهای گلخانه ای در سال آینده شاهد تولید محصولات کشاورزی در شهرک تازه تاسیس نودهک بود.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی قزوین همچنین گفت: قطعه نخست مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان به مساحت 71 هکتار آماده سازی شده و در مرحله جذب سرمایه گذار قرار دارد و همچنین ایجاد زیرساخت های شهرک گلخانه ای تازه آباد آبیک نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اقدام و پیگیری است.
وی اظهار داشت: برای واگذاری این شهرک به یک شرکت بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم.
جلوخانی با بیان اینکه آماده سازی شهرک های گلخانه ای از جمله تسطیح زمین، انتقال آب و برق و جدول گذاری از جمله اقدامات شرکت شهرک های کشاورزی به شمار می رود،اظهار داشت: پس از عقد قرارداد و ارایه زمین به سرمایه گذاران، آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کنیم.
براساس آخرین آمار در استان قزوین 10 هکتار گلخانه هیدروپونیک و 39 هکتار گلخانه به روش خاکی وجود دارد.
هم اکنون در استان قزوین 104 واحد گلخانه ای وجود دارد که تا سال گذشته 63 واحد آنها فعال و 41 واحد آنها نیز غیرفعال بوده است.
در حال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای مربوط به محصولاتی چون خیار،گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.
استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 80 هزار بهره بردار است.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي شهرك گلخانه اي تاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

 فیض‌زاده از آمادگی واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

وی گفت: شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، به صورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می‌شود در این میان شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان است که با توجه به قرارگرفتن در جوار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغالزایی کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی