Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال سلامت از پهباد امدادرسان و ربات «آرش» در غرفه شتابدهنده «ای دی هلث» رونمایی کرد.

ربات آرش، یک ربات اجتماعی سیار است که به منظور کمک‌رسانی به بهبود فرآیند درمان کودکان سرطانی در محیط‌های بیمارستانی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات می‌تواند در محیط‌های بیمارستانی حرکت کند و با قرار گرفتن در کنار کودک با وی ارتباط و تعامل برقرار کند. ربات‌های اجتماعی دسته‌ای از ربات‌ها هستند که برای تعامل با انسان‌ها و با یکدیگر طراحی می‌شوند و در تعاملات انسانی تقریباً مشابه انسان‌ها عمل می‌کنند.

همچنین پهبادهای امدادرسان برای مناطق و موقعیت‌های خاص تجهیز شده‌اند تا بتوانند به ارائه خدمات سلامتی، ارسال دارو و بعضی تجهیزات معمولی و سبک بپردازند و خدمت‌رسانی کنند.

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت به ریاست محمدهادی ایازی و دبیری امیرحسین اسدی به‌عنوان دبیر علمی و محمدعلی حجازی به‌عنوان دبیر اجرایی، با شعار «رسانه‌های دیجیتال سلامت، نبض اجتماعی شدن سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مركز همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت

ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در ادامه برنامه‌های هفته سلامت ویزیت و توزیع داروی رایگان باهمت همکاران مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران در مناطق روستایی کهنانی از نقاط تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت کنت انجام شد.
 
وی افزود: در راستای اجرای این برنامه باهدف ارائه خدمت به مردم که دسترسی کمتری به مراکز بهداشت و درمانی دارند اجرا می‌شود که تعداد ۴۰ نفر ویزیت و بین بیماران دارو رایگان توزیع شد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران ادامه داد: همچنین در ادامه برنامه ویزیت رایگان باتوجه‌به اهمیت و شیوع بیماری‌های غیرواگیر همکاران حوزه بهداشت به غربالگری دیابت و بررسی فشارخون پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر