Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: شهرک صنعتی اشتهارد از شرایط لازم برای تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است.

محمد امین بزازی پور فرشی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انتظار می رود استانداری البرز کلیات طرح تبدیل این شهرک به منطقه ویژه را تصویب کند.
وی اضافه کرد: با انجام این مهم، مشکلات مربوط به ماده 132 قانون مالیات مستقیم حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«شهرک صنعتی اشتهارد با حدود 2 هزار واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب های صنعتی البرز و کشور است.»
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های مورد نیاز صنعتگران در شهرک های صنعتی اشتهارد، کوثر، نظرآباد و اشتهارد 2 فراهم شده است .
وی ادامه داد: بیش از 350 میلیارد ریال پروژه در حوزه صنعت استان در حال اجرا است که این پروژه ها شامل ظرفیت سازی برای تولید و انتقال برق، افزایش میزان آب و رفع کسری زیرساختی است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: ارزش پروژه هایی که برای آنها مناقصه برگزار شده و در مرحله انعقاد قرارداد است تا پایان سال به بیش از 220 میلیارد ریال می رسد.
بزازی پور فرشی افزود: همچنین در بخش اقتصاد مقاومتی تصفیه خانه اشتهارد با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در حال اجراست، ضمن اینکه برای استحصال دوباره و باز چرخانی آب در این تصفیه خانه پروژه ای با هزینه 250 میلیارد ریال در حال طراحی و اجرا است.
وی افزود: از ابتدای تابستان امسال تاکنون به همت شرکت گاز و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اشتهارد، حدود 20 مگاوات نیروی برق از طریق نیروگاه های ترکیبی CH2 به ظرفیت برق شهرک صنعتی اشتهارد اضافه شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در ادامه به صدور پروانه و افزایش اشتغال در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: امسال تعداد 69 پروانه بهره برداری با 889 نفر اشتغال مستقیم در شهرک صنعتی اشتهارد و تعداد هشت پروانه با 85 نفر اشتغال مستقیم در شهرک صنعتی کوثر این شهرستان صادر شده است.
البرز دارای سه شهرک صنعتی دولتی فعال و پنج شهرک خصوصی است و بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی در این استان وجود دارد.
7414/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرك صنعتي منطقه ويژه اقتصادي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود