Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر پور فتح الله صبح پنجشنبه در دیداری مشترک با رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون تجربیات خوبی درزمینهٔ تولید داروهای مشتق از پلاسما دارد، گفت: حدود ۶۰ درصد این داروها به روش پالایش قراردادی با استفاده از ظرفیت پالایشگرهای خارجی تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه موسسه رازی سابقه خوبی در تولید ایمونوگلوبین‌های اختصاصی و سرم‌های ضد مار و عقرب دارد، افزود: این محصولات در دنیا دارای ارزش بالایی بوده و حدود ۷۰ درصد قیمت سرم های ضد اختصاصی مربوط به ماده اولیه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور پیشنهاد تغییر فرآیندهای بستر تولید سرم ضد مار و ضد عقرب موسسه رازی از طرف این سازمان را مطرح کرد و گفت: در این شیوه، بستر تولید سرم های ضد مار و ضد عقرب از اسب به انسان تغییر می‌یابد.

پورفتح الله با اشاره به تجربه این سازمان درزمینهٔ تولید پلاسمای اختصاصی ضد هاری و اینکه این فرآیند را می‌توان برای تولید سایر سرم های ضد اختصاصی گسترش داد، گفت: با توجه به سابقه طولانی موسسه رازی در تولید سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی، پیشنهاد داده‌ایم در قالب طرح تحقیقاتی مشترک با این موسسه، ابتدا از طریق امکان‌سنجی، فرآیند تغییر از بستر اسب به بستر انسانی را بررسی کنیم و در صورت مثبت بودن نتیجه، وارد فازهای بعدی شویم.

کد خبر 4433930

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران عقرب اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر مجید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: معماری تاریخی برگرفته از روحیه انسان‌ها در آن دوره بوده است که هم اکنون این روحیه و ذائقه تغییر کرده است.
وی میدان تاریخی امام را مربوط به دوره صفویان عنوان کرد و افزود: این میدان در سه رنگ آجری سفید و آبی با هدف همنشینی افلاک با خاک ساخته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مجید صالحی گفت: میدان نقش جهان دارای سه بنای تاریخی منحصر به فرد است که مسجد شیخ لطف الله و مسجد و امام و بازار قیصریه به حالت فرو رفته برای دعوت هستند و عمارت عالی قاپو پیش آمده برای نشان دادن جلو فرمانداران بوده است.

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • یک پیشنهاد جدید برای تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل