Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@22:18:03 GMT

ابداع روش جدید برای مقابله با کاهش شنوایی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۱۳۳۱

ابداع روش جدید برای مقابله با کاهش شنوایی

به گزارش جهان نيوز، محققان روشی جدید برای رشد مجدد برخی سلول های گوش انسان موسوم به سلول های حسگر مو ابداع کرده اند که با رشد آنها قدرت شنوایی به گوش بازمی گردد.

 همزمان با افزایش سن انسان، موهای سر وی نیز می ریزد. اما موهای ریز و باریکی در گوش انسان هم وجود دارند که به شنوایی انسان کمک می کنند و ریزش آنها هم باعث کمتر شدن قدرت شنوایی افراد می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با از بین رفتن سلول های تولیدکننده این موها در بخش حلزونی گوش، قدرت شنوایی روز به روز کمتر و کمتر می شود. اما حالا محققان با انجام آزمایش هایی بر روی موش ها راهی برای فعال کردن مجدد سلول های یادشده یافته اند که راه را برای درمان کم شنوایی در انسان ها فعال می کند.

در ابتدای زندگی در گوش هر انسان در حدود 15 هزار سلول تولید مو وجود دارد. اما در گذر زمان این سلول ها به علت سروصدای زیاد، بیماری، عفونت و دیگر عوامل طبیعی از بین می روند. محققان می گویند ماده ای تحریک کننده برای رشد سلول های تولید کننده این مو موسوم به EGF را شناسایی کرده اند که استفاده از آن بر روی موش ها موفقیت آمیز بوده است.

نکته مهم این است که EFG در بدن موش ها به طور طبیعی وجود دارد و با هدایت آن می توان روند کم مویی موش ها را برطرف کرد. به نظر می رسد یک ماده تحریک کننده از خانواده EFG موسوم به ERBB2‌ بر روی انسان ها قابل استفاده باشد. پژوهشگران می گویند امیدوارند که در آینده بتوان از همین طریق داروهایی برای تزریق در گوش و احیای موهای از دست رفته تولید کرد.

سلول های احیا شده می توانند در پیوند با سلول های عصبی گوش پیام های ضروری صوتی را برای مغز انسان ارسال کنند و شنوایی افراد سالمند را تقویت کنند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛تحقیقات نشان می دهد که مایکوپروتئین ممکن است جایگزین بهتری برای گوشت در کاهش کلسترول باشد.

رژیم غذایی نقش مهمی در تمام سیستم‌های بدن دارد. پروتئین اغلب بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است و می‌تواند از منابع مختلفی تأمین شود. محققان به منابع پروتئین غیر حیوانی و مزایای آنها برای مصرف کنندگان، از جمله نحوه تأثیر آنها بر اجزایی مانند کلسترول و سطح گلوکز خون علاقمند هستند.

در مطالعه اخیر، محققان مصرف مایکوپروتئین یا محصولات پروتئینی قارچی را با خوردن ماهی و گوشت طی چهار هفته مقایسه کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد گروهی که مایکوپروتئین مصرف کردند تا ۱۰ درصد کاهش در سطوح خاصی از کلسترول را تجربه کردند.

اگر تحقیقات آینده این یافته‌ها را تأیید کند، مصرف مایکوپروتئین ممکن است ابزار دیگری برای کمک به افراد در حفظ سطح کلسترول در محدوده سالم باشد.

مایکوپروتئین ازقارچ می‌آید و پروتئین بالایی دارد. محصولات حاوی مایکوپروتئین می‌توانند جایگزینی برای منابع حیوانی پروتئین مانند گوشت یا ماهی باشند. مایکوپروتئین همچنین حاوی مقادیر بالایی فیبر است.

محققان مطالعه حاضر می‌خواستند ببینند که چگونه خوردن مایکوپروتئین به جای گوشت و ماهی بر سطح کلسترول تأثیر می‌گذارد، به ویژه در افرادی که اضافه وزن و سطح کلسترول بالایی داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی هستند.افراد می‌توانند از طریق مداخلات سبک زندگی، از جمله تغییر رژیم غذایی، بر سطح کلسترول خود تأثیر بگذارند.

این مطالعه یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده با شرکت کنندگان بزرگسالان بین ۱۸ تا ۷۰ سال بود. همه شرکت کنندگان دارای شاخص توده بدنی ۲۷.۵ یا بالاتر بودند که نشان دهنده اضافه وزن بود. محققان فرض کردند که این معیار همچنین تضمین می‌کند که شرکت کنندگان کلسترول بالایی دارند.

محققان ۷۲ شرکت کننده را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه محصولات گوشت و ماهی و گروه دیگر محصولات مایکوپروتئین دریافت کردند. شرکت کنندگان نمونه خون را قبل و بعد از مداخله برای تجزیه و تحلیل ارسال کردند.

به طور کلی، محققان بهبود بیشتری در سطح کلسترول در میان گروه مایکوپروتئین یافتند.

برای شرکت کنندگان در گروه مایکوپروتئین، کلسترول کل حدود ۵٪ کاهش یافت. به طور مشابه، سطح کلسترول بد LDL حدود ۱۰٪ در گروه مایکوپروتئین کاهش یافت.

شرکت‌کنندگان در گروه مایکوپروتئین نیز میانگین قند خون و غلظت پپتید c پایین‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

نویسنده این مطالعه، جورج پاویس می‌گوید: این مطالعه به شواهد بیشتری از مزایای سلامتی مایکوپروتئین، از جمله پتانسیل آن در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی، اضافه می‌کند.

دیگر خبرها

  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان
  • ابداع شیوه نوینی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با زباله 
  • راهکار ژاپنی برای مقابله با خشم
  • ابداع ماده عجیبی که با ضربه سفت می‌شود
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ
  • جایگزینی مناسب برای گوشت