Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@11:08:29 GMT

تشدید تدابیر امنیتی در کابل

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۱۳۷۲

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، تدابیر امنیتی در پایتخت افغانستان با ممنوع شدن تردد موتورسیکلت ها در آستانه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان این کشور که قرار است روز شنبه 28 مهر برگزار شود تشدید شده است.
فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد: رفت و آمد موتورسیکلت از امروز پنجشنبه تا 30 مهر در شهر و شهرستان های کابل برای تامین امنیت انتخابات ممنوع است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از این اقدام جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی در روز برگزاری انتخابات مجلس افغانستان اعلام شده است چرا که بیشتر ترورها در کابل و دیگر استان های افغانستان با موتورسکلت انجام شده است.
این درحالی است که مراکز ایست بازرسی در سطح کابل نیز افزایش یافته است و نیروهای امنیتی اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارند به طوری که حتی افراد مشکوک در سطح شهر بازرسی بدنی می شوند.
گشت زنی نیروهای امنیتی نیز در سطح شهر به ویژه در مراکز و مناطق دیپلمات نشین شهر کابل افزایش یافته است .
«ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان نیز با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تامین امنیت انتخابات مجلس این کشور به مردم اطمینان داده است که نگران مسایل امنیتی نباشند.
پیش از این نیز وزارت کشور افغانستان اعلام کرده بود پنجاه هزار نیروی امنیتی افغان امنیت انتخابات مجلس نمایندگان را در سراسر این کشور تامین می کنند و علاوه بر این نیروها ، هزاران نظامی دیگر در حالت آماده باش خواهند بود.
«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: در صورت نیاز از نیروهای هوایی نیز برای تامین امنیت انتخابات استفاده خواهد شد.   نظارت بیش از چهارصد هزار نفر بر انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: قرار است چهارصد هزار نفر از جمله یکصد و سی ناظر خارجی بر انتخابات مجلس این کشور نظارت کنند.
«سیدحفیظ الله هاشمی» افزود: از میان چهارصد هزار ناظر که قرار است روز شنبه بر انتخابات مجلس افغانستان نظارت کنند ، یکصد و پانزده هزار نفر از آنها زنان و یکصد و سی و دو نفر اتباع خارجی هستند.
وی گفت: این نخستین بار است که چهارصد هزار نفر به نمایندگی از نامزدهای انتخابات مجلس ، احزاب سیاسی ، جامعه مدنی و رسانه های جمعی بر انتخابات این کشور نظارت می کنند.
سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: این کمیسیون به یکصد و بیست و پنج هزار کارمند موقت خود چگونگی برگزاری انتخابات و اخذ رای را آموزش داده است.
«یوسف رشید» رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفت: اگر ناظران انتخابات مجلس با وظایف خود آشنا نباشند و غیرحرفه ای عمل کنند ، مشکلات در روز انتخابات افزوده خواهد شد.
نظارت بیش از چهارصد هزار ناظر بر روند انتخابات مجلس افغانستان درحالی مطرح شده است که احتمال تقلب و دستبرد در انتخابات مجلس یکی از دغدغه های مردم و احزاب سیاسی این کشور است .
از سوی دیگر از بامداد امروز به مدت چهل و هشت ساعت تا برگزاری انتخابات مجلس افغانستان ، «سکوت انتخاباتی» آغاز شده است و نامزدها حق هیچ گونه تبلیغ انتخاباتی را ندارند و در صورتی که نامزدها از این دستورالعمل سرپیچی کنند ، متخلف شناخته می شوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
قرار است بیش از دو هزار و پانصد نامزد انتخابات مجلس افغانستان روز شنبه در انتخابات مجلس رقابت کنند و از میان آنها دویست و پنجاه نفر راهی مجلس این کشور می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تشديد تدابير انتخابات افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی بی‌نتیجه کابل برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی

وزارت احیا و توسعه روستایی افغانستان اظهار داشت گفتگو با بانک جهانی برای از سر گیری پروژه‌های نیمه تمام در این کشور هنوز نتیجه‌ای نداشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالهادی عادل» سخنگوی وزارت احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان اعلام کرد از بانک جهانی خواسته‌ایم تا کار 7 هزار پروژه نیمه تمام در افغانستان را از سر بگیرد.

وی افزود این پروژه‌های نیمه تمام بانک جهانی در افغانستان در معرض تخریب قرار دارد.

عادل گفت برای از سرگیری این پروژه‌ها با بانک جهانی گفتگو شده اما تا هنوز نتیجه‌ای در پی نداشته است.

سخنگوی وزارت احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان همچنین اظهار داشت: «هفت هزار پروژه نیمه تمام در حال تخریب است و اگر کار آنها آغاز نشود، تخریب می‌شوند ما از بانک جهانی می‌خواهیم که هرچه زودتر کار را از سر بگیرد».

طالبان: امنیت پروژه‌ها در افغانستان تامین استیوناما: با حامیان مالی برای تامین پروژه‌های افغانستان در حال مذاکره هستیمتوقف پروژه‌های بانک جهانی در افغانستان

از سوی دیگر، بخش خصوصی در افغانستان نیز در بیانیه‌ای از نهادهای مرتبط با بانک جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی خواسته‌اند که کار پروژه‌ها در این کشور را از سر بگیرند.

بیانیه می‌افزاید از سرگیری پروژه‌ها در افغانستان سبب اشتغال‌زایی برای مردم این کشور می‌شود.

پیش از این بانک جهانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود برخی پروژه‌ها را در افغانستان از سر خواهد گرفت اما تا کنون این چنین تعهدی عملی نشده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • رایزنی بی‌نتیجه کابل برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی
  • اعلام زمان دقیق تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم /تعرفه های جدید انتخاباتی در راه است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است