Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خرداد: شبکه الجزیره به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه جزئیاتی را درباره نتایج اولیه بازرسی از منزل سرکنسول عربستان در استانبول منتشر کرد.

به گزارش خرداد به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه اعلام کرد نمونه‌های پزشکی به دست آمده از منزل سرکنسول سعودی در استانبول با نمونه‌های به دست‌ آمده از ساختمان کنسولگری مطابقت دارد و شواهد به دست آمده از خانه محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول نشان می‌دهد که او در جریان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع همچنین به الجزیره گفته که ترکیه خواستار دراختیار داشتن نمونه خون جمال خاشقجی برای ادامه تحقیقات تیم حقیقت‌یاب شده است.

ترکیه اکنون از آمریکا خواسته است که نمونه خون و دی‌ان‌ای خاشقجی را در اختیار این کشور قرار دهد.

بازرسی از منزل محمد العتیبی، سرکنسول عربستان سعودی در حالی صورت گرفته است که او روز گذشته با یک پرواز تجاری راهی عربستان شد.

خاشقجی از روز دوم اکتبر (10 مهر) که برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، دیگر نه هرگز دیده شده و نه صدایی از او شنیده شده و تمام گمانه‌زنی‌های دو هفته اخیر نیز حاکی از قتلِ سازماندهی‌شده او به دست حاکمیت عربستان است.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند نوار صوتی ضبط‌شده‌ای دارند که ثابت می‌کند او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول پس از شکنجه شدن، کشته شده و جسد او برای انتقال به بیرون از ساختمان، قطعه قطعه شده است.

پایگاه روزنامه «ینی شفق» ترکیه نیز روز گذشته (اینجا) اعلام کرد توانسته است به صداهای ضبط شده‌ای دست یابد که از جزئیات قتل و تکه تکه کردن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در حضور محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول پرده برمی‌دارد.

طبق اعلام ینی شفق، در یکی از نوارها، صدای محمد العتیبی، سرکنسول عربستان وجود دارد. طبق این مدارک، خاشقجی پیش از آنکه به قتل برسد، مورد شکنجه قرار گرفته بود. همچنین به نظر می‌رسد انگشت وی در حین بازجویی و پیش از آنکه سرش بریده شود، قطع شده است.


برچسب ها: جمال خاشقجی ، عربستان ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت