Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:28:49 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۱۴۶۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بنا به تحلیل نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی مرکز جنوب و جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز(۲۶ مهرماه) در شرق لرستان، کرمانشاه، جنوب استان‌های کردستان همدان و مرکزی، نیمه غربی اصفهان، بخش‌هایی از استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، شمال و شرق بوشهر، شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می شود

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: محدوده بارش طی فردا (۲۷ مهرماه) علاوه بر این مناطق به جنوب استان‌های قزوین و زنجان، شرق استان‌های خوزستان و ایلام گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شنبه (۲۸ مهرماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی شروع می‌شود و به‌تدریج به شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان و قزوین گسترش می‌یابد. شدت بارش در استان‌های ایلام، غرب کرمانشاه و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از مرکز جنوب و جنوب شرقی کشور رخ می‌دهد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۲۷ مهرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت شنبه (۲۸ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که بیشترین و کمترین دما در این روز به ۲۳ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

وی همچنین  از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

ضیائیان  توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

وی همچنین از صدور  هشدار سطح قرمز  و خطر صاعقه امروز دوشنبه در کل استان های غربی کشور خبر داد و گفت:  امشب احتمال وقوع صاعقه در غرب کشور بسیار بالا خواهد بود. توده ها به شکل ریزش منطقه ای تندری و در عین لحظه عمل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق