Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یوسف سبحانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: با اشاره به اینکه هرگونه تعرض و تخریب اموال عمومی جرم محسوب می شود چنانچه افرادی اقدام به سرقت یا تخریب علائم جاده‌ای نمایند از دیدگاه دین محکوم به خون هموطنانی هستند که به وسیله نبود این علایم دچارسانحه شده اند و از لحاظ قانونی هم مجرم به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با سارقان و تخریب کنندگان علایم در سطح جاده‌ها به طور قاطع مطابق با مفاد قانونی برخورد خواهد شد.

سبحانی تصریح کرد: یکی از مواردی که جان رانندگان و مسافران را در محور‌های ارتباطی این شهرستان در معرض خطر قرار داده است، سرقت و تخریب علایم ایمنی و تابلو‌های هشدار دهنده سطح جاده‌ها می‌باشد که خسارت زیادی به اموال عمومی و بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه در طول مدت هر سال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان برای ایمن سازی محورهای ارتباطی علائم ،تابلوها و حفاظهای جاده ای زیادی را نصب می کند افزود: برای نصب ، جانمایی و نگهداری این علائم هزینه های سنگینی پرداخت می شود که سزاوارنیست افراد کم اطلاع و بی اطلاع با مقاصد مختلف سبب از بین رفتن این علائم شوند.

وی افزود: این تابلو‌ها وعلایم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی بیشتر دررانندگی نصب شده است که تخریب و از بین بردن این علائم خسارتهای جبران ناپذیری را در جامعه به دنبال دارد .

یوسف سبحانی افزود:طبق ماده 687قانون مجازات اسلامی برای تخریب کنندگان و تعرض به اموال عمومی از 3تا 10سال حبس در نظر گرفته شده است .

وی ضمن تقدیر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در زمینه ایمن سازی محورهای ارتباطی گفت:با پیگیری های اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان و تشکیل پرونده برای عامل تخریب کننده حفاظ های جاده ای بزرگراه خلیج فارس در محدوده تل شیراز عنبرآباد با احضار فرد یاد شده به دادستانی این شهرستان و کسب تعهد از وی به اجرای این موارد محکوم شد.

سبحانی اظهار کرد: فرد مجرم، به همکاری نزدیک با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان و جلوگیری از تخریب حفاظ های جاده ای در روستا، عدم باز و بست نمودن حفاظهای جاده ای در روستا، اطلاع رسانی به اداره راهداری در صورت تخریب گاردریل و ایجاد خسارت در مسیر جاده و عبور از محل های تعیین شده بدون خسارت به حفاظهای جاده ای محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: هیچ گونه ایجاد مشکل در راه سلامتی مردم و رانندگان که توسط افراد سود جو و تخریب کننده اموال بیت المال صورت بگیرد را قابل قبول ندانسته و با افراد برهم زننده نظم و سلامتی مردم برخورد جدی خواهد شد.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور گفت: تابلو اطلاعاتی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان در محور کمربندی نیشابور نصب شد.
مجید مفیدی‌فر افزود:در راستای رفع نقطه حادثه‌خیز در محور کمربندی خروجی شهرستان فیروزه و قوچان تابلوی بالاسری و پرچمی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان در این نقطه نصب شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابورگفت: نصب تابلو و علائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقا ایمنی جاده‌های ارتباطی و نیز کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: سال گذشته با هدف صرفه جویی بیشتر و با کمک راهداران بیش از ۶۰۰ عدد از انواع تابلو‌های فرسوده که در اثر برخورد وسائل نقلیه با آنها بوده، در شهرستان بازسازی، رنگ‌آمیزی و در محور‌های مواصلاتی نصب شد.
مفیدی‌فر با بیان اینکه نصب تابلو‌های و علائم ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این علائم شامل تابلو‌های اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما و انتظامی است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • رفع نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در نیشابور