Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بخشی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه بالای ورزش و قهرمانان استان گیلان در سطح کشور، اظهار کرد: قهرمانان گیلانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی جزو نفرات برتر کشوری محسوب می شوند.

بخشی با تأکید برلزوم پشتوانه سازی برای ورزش گیلان با توجه به سن محدود قهرمانی ورزشکاران، افزود: برگزاری طرح‌های استعدادیابی و پشتوانه سازی در ورزش گیلان برای سال‌های آینده نیز حضور این استان را در سطح اول ورزش کشور تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توجه به سنین پایه در ورزش یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می شود، گفت: با توجه به کوتاه بودن سن قهرمانی باید با برنامه‌ریزی به دنبال جایگزینی برای قهرمانان خود باشیم که با اجرای طرح‌های استعدادیابی در سنین پایه می توانیم به این مهم دست یابیم.

کمبود امکانات مناسب ورزشی در رشت

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به مشکلات موجود در حوزه زیرساخت‌های ورزش گیلان نیز اشاره و آن را متناسب با جمعیت این استان ندانست، تصریح کرد: در گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که براساس آمار در برخی از شهرستان‌ها از شریط خوبی برخوردار هستیم ولی متاسفانه شهر رشت به عنوان مرکز گیلان از نبود امکانات ورزشی مناسب رنج می برد.

بخشی با اشاره به نامطلوب بودن شرایط زیرساختی برای ورزش‌های تخصیصی در گیلان از اقدامات استاندار برای حل برخی مشکلات خبر داد و گفت: ایجاد پیست قایقرانی بین المللی در رشت سبب ایجاد انگیزه برای ورزشکاران این رشته شده است.

وی سرانه ورزشی استاندار برای هر نفر را در کشور براساس اعلام وزارت ورزش ۱۲۰ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: سرانه ورزشی در گیلان با این حجم از ورزشکار و قهرمان ملی و بین المللی تنها ۶۸ سانتی‌متر لست که مناسب نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه تعریف پروژه جدید در حوزه ورزشی را امکان پذیر ندانست و ادامه داد: در سال جاری با افتتاح برخی از پروژه‌های ورزشی تلاش می شود که سرانه ورزشی استان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه ساخت، تعمیر و تجهیز ورزشگاه‌ها نیازمند اعتبارات فراوانی است، افزود: میزان جذب اعتبارات حوزه ورزشی در استان گیلان مطلوب است. در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تنها از بخش ارزش افزوده جذب شد که این جدای از اعتبارات استانی و ملی است.

بخشی با اشاره به اینکه تمام اعتبارات در حوزه زیرساختی ورزش هزینه شده است، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان گیلان بسیاری از امکانات ورزشی کیفیت لازم نداشته و فرسوده شده‌اند که میزان بسیاری از این اعتبارات صرف مرمت و بازسازی این ورزشگاه‌ها می شود.

اعتبارات تخصیص یافته برای مرمت و بازسازی ورزشگاه‌های گیلان کافی نیست

وی به نشست با وزیر ورزش و جوانان نیز اشاره و اظهارکرد: به رغم تخصیص یک پنجم از اعتبارات ارزش افزوده کل کشور به استان گیلان ولی با این شرایط جعرافیایی و مستهلک شدن اکثر ورزشگاه های استان این میزان اعتبار نیز برای بازسازی و ساخت اماکن ورزشی در گیلان کافی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه عملیات تعمیر و بازسازی در سه ورزشگاه عضدی، سردار جنگل و تختی انزلی در حال اجرا است، افزود: در سال گذشته ۶ میلیارد تومان اعتبار به سه ورزشگاه اختصاص یافت.  

بخشی به تخریب پنج فاز از ورزشگاه تختی انزلی و هزینه زیاد این اقدام اشاره و بیان کرد: با توجه به اقدامات اولیه برای بازسازی یک فاز این پروژه ۲ میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده که عدم تخصیص اعتبارات جدید کندی در اجرای پروژه و نارضایتی مردم این شهر را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت در ورزشگاه سردار جنگل و عضدی رشت نیز به همین صورت است، ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته هزینه زیادی صرف تقویت نور ورزشگاه عضدی رشت شد که به دلیل انجام عملیات عمرانی در قسمت سکوها در فصل جدید لیگ برتر و دسته یک فوتبال نمایندگان استان نمی توانند از آن استفاده کرده و بازی‌های دو تیم سپیدرود و داماش در ورزشگاه سردار جنگل برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به وضعیت نامناسب نور ورزشگاه سردار جنگل رشت، اظهارکرد: در حال حاضر انتقال نور از ورزشگاه عضدی به سردار جنگل بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با رایزنی‌های انجام شده در آینده نزدیک این اقدام انجام می شود.

افتتاح ۲ استخر سیاهکل و ماسال در دهه فجر امسال

وی با اشاره به اجرای سایر پروژه‌ها و طرح‌های ورزشی در شهرهای مختلف استان گیلان از بهره برداری دو استخر شنا در شهرهای ماسال و سیاهکل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: استخر شهرستان لنگرود نیز با توجه به مشکلات موجود در حال پیگیری از سوی مراجع قانونی است.

بخشی همچنین برلزوم بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و خیران برای تکمیل پروژه‌های حوزه ورزش نیز تأکید کرد و گفت: در این زمینه در استان گیلان نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم.

کد خبر 4433848

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان گیلان ایجاد زیرساختها رشت مریم بخشی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در گفتگو با رسانه ها درباره پخش برخی بازی های لیگ برتر با کیفیت نامطلوب گفت: من از پخش با کیفیت نامطلوب بازی ها عذر خواهی می کنم، دلیل این مسئله این است که در برخی از استان های کشور هنوز تجهیزات تصویر برداری با کیفیت فراتر موجود نیست.

وی افزود: برای رفع این مسئله حداقل در بازی های لیگ برتر از واحد های سیار فراتر یا همان HD استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • معرفی ورزشگاه میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان در جام حذفی
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • تکلیف میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان فردا مشخص می‌شود
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند