Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شکری فرماندار مراغه در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره گفت: باتوجه به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، برپایی نمایشگاه و همایش‌های کشوری و استانی نقش مهمی در معرفی این ظرفیت‌ها و رونق اقتصادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مراغه به عنوان قطب تولید سیب شمالغرب کشور در قطب تولید خشکبار منطقه نیز زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری و توسعه و ایجاد اشتغال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری این جشنواره در پاییز امسال خبرداد و اضافه کرد: دستگاه‌های متولی برگزاری تا یک ماه آینده زمینه لازم برای برگزاری این رویداد کشوری را فراهم کنند.

نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم معرفی پتانسیل‌های بخش کشاورزی این شهرستان گفت: هم اکنون این شهرستان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در استان است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های متعدد در این شهرستان علاوه بر ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذران و خریداران این محصولات، می‌تواند زمینه ساز معرفی و برندسازی این تولیدات در کشور شود.

باستانی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مراغه نیز از برگزاری جشنواره سیب و خشکبار مراغه با حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خبرداد.

وی افزود: حضور فعال شرکت‌های سرمایه گذار و تولیدکنندگان در این جشنواره و نمایشگاه آن نوید دهنده رونق و توسعه اقتصادی شهرستان در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: این جشنواره اوایل آذرماه امسال در محل دایمی نمایشگاه شهرستان برگزار خواهد شد و اتحادیه‌های تولیدکنندگان سیب، خشکبار، سردخانه داران، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و مرکز حمایت از سرمایه گذاری به عنوان کمیته اجرایی حضور خواهند داشت.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می‌شود.

هم اکنون حدود ۲۰ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود ۲۸۰ هزار تن انواع میوه از آن‌ها برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

برداشت ۲۸۰ هزار تن انواع میوه ازباغات شهرستان مراغه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آتش نشانی هلال احمر علائم حیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد