Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: در مناطق 3 و 4 بیش از 10 هزار پرونده تجاری و مسکونی فاقد سابقه وجود دارد که کمیسیون ماده 100 و 77 باید برای پرونده‌های کلی جلسه فوق‌العاده‌ تشکیل دهد؛ این موارد می‌توانند به عنوان درآمد پایدار باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، علی فتحی صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع نشست هم‌اندیشی مدیران نواحی 12‌گانه و مسئولان امور شهری مناطق شهری با بیان اینکه تاکنون برای قدرتمندتر شدن نواحی، نه عملکرد درستی دیده شده ونه کمکی شده است، اظهار کرد: در بودجه سال 98 بودجه مستقلی با هماهنگی بقیه اعضای شورا، مدیر منطقه، مسئول فنی و سایر همراهان در نظر گرفنه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بعضی از نواحی فقط مسئول ناحیه به‌ عنوان نیرو حضور دارد و حتی نیروی کارشناسی و... راهم ندارند، گفت: قرار بود ناحیه‌ها با دید و هدف خوبی تشکیل شوند اما متأسفانه طی دو سه سال اخیر به این موضوع اهمیتی داده نشده ‌است.

رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر همدان با بیان اینکه علاوه بر بحث نیروی اداری که قطعاً طبق نیازهای ناحیه باید نیروی درآمدی و نیروی کارشناس عمرانی موجود باشد، تصریح کرد: کادر اداری ناحیه‌‌ها نیز به لحاظ نیازهایی که دارند باید طبق موضوع تکمیل شود.

وی با اشاره به پیگیری بحث پیمانکاران، افزود: پیمانکاران نیروهایی تحویل نواحی دهند، تا خود نواحی نیز وارد بحث عمرانی شوند.

فعالیت تعداد زیادی واحد تجاری بدون سابقه و مازاد سابقه در بعضی نواحی به ویژه مناطق 3 و 4

فتحی با تأکید بر اینکه در بعضی نواحی به ویژه مناطق 3 و 4 در حوزه خدمت تعداد زیادی واحد تجاری بدون سابقه و مازاد سابقه مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: به دلیل ضعف نیروها و درخواستی که مدیران بالا دست آنها نداشتند، به طور میانگین تاکنون 1 درصد هم برای کمیسیون ماده 177 پرونده‌سازی نشده است.

وی ادامه داد: در بعضی قسمت‌های شهر گاراژها حاوی تعدادی مغازه هستند که سابقه تجاری ندارند و این گاراژها تاکنون ریالی به شهرداری پرداخت نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: یک سری درآمدها شامل پرونده‌هایی است که با درخواست مردم صورت گرفته و یک سری درآمدها هم پوششی است.

وی با بیان اینکه در بعضی مناطق، فعالیت‌های کارگاهی بدون مجوز و بدون قرارداد در حال انجام است که منظره زشتی به شهر داده و کسی پیگیر موضوع نبوده است، یادآور شد: همکاران نواحی در صورت لزوم به طور تخصصی و کامل اخطاریه لازم را ابلاغ و در این خصوص فکر اساسی کنند.

فتحی با تأکید بر ارسال گزارش ماهیانه عملکرد نواحی، اظهار کرد: با ارسال گزارش عملکرد، مشخص می‌شود مسئولان ناحیه در ماه چه کارهایی انجام داده‌اند؛ بعضی از مسئولان طی یک سال گذشته کاری انجام نداده‌اند.

وی در بحث درآمدهای پوششی نیز گفت: با اعضای کمیسیون ماده 100 و 77 صحبت شد که برای پرونده‌های کلی، جلسه فوق‌العاده‌ای گذاشته شود و حتی‌الامکان هفته‌ای 100 تا 150 پرونده به صورت پوششی رسیدگی شود؛ مشکلی از لحاظ رسیدگی به پرونده نیست و صرفاً بحث بر سر تشکیل پرونده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در مناطق 3 و 4، بیش از 10 هزار پرونده تجاری و مسکونی فاقد سابقه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه این موارد باید طی فرآیندهای خاص گزارش و تشکیل پرونده شده و در کمیسیون‌های ماده 77 و 100 بررسی شوند، افزود: این موارد می‌توانند به عنوان درآمد پایدار باشند باید از این به بعد برای پرداخت عوارض سالیانه نوسازی به شهرداری مراجعه کنند.

فتحی با بیان اینکه، نواحی جبهه اول برخورد مردم با شهرداری‌ها هستند، تصریح کرد: مردم مسائل ریز شهر را بیشتر می‌بینند و این موضوع بر زندگی شخصی مردم تأثیرگذار است.

مسئولان نواحی، یک سوم اختیارات مدیر منطقه و یک دوازدهم اختیارات شهردار را در اختیار دارند

وی با تأکید بر اینکه شهردار ناحیه، به جز صدور پروانه و مسائل مالی، تمام اختیارات مدیر منطقه را داراست، ادامه داد: مسئولان نواحی، یک سوم اختیارات مدیر منطقه و یک دوازدهم اختیارات شهردار را در اختیار دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه پیمانکار به عنوان پیمانکار فضای سبز و خدمات شهری کار را تحویل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان نواحی مسئولیت نظارت بر انجام این کار را به عهده دارند نه اینکه خود نیز به نیروی پیمانکار تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه عملکرد نواحی در دو مقطع به نحو احسن بوده است، یادآور شد: انجام نامگذاری در مناطق 3 و 4 با حدود 60 تا 70 درصد معابر فاقد اسم و آدرسی به صورت جهادی و سریع توسط نواحی که اکنون فقط حدود 4 تا 5 درصد از این کار باقی مانده است و تعیین تکلیف معابر زیر 12 متری د عملکرد خوب نواحی بوده است.

فتحی اظهار کرد: اگر کاری به نواحی سپرده شود با تغییراتی که در بحث مدیریت رخ داده است، قطعاً نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث صورت وضعیت‌ها به ویژه سازمان ترافیک، سیما منظر و پسماند باید به امضای مسئولان نواحی برسد، گفت: روسای سازمان‌ها هر کاری انجام می‌دهند با مسئوان نواحی هماهنگ باشند تا مسئولان نواحی در جریان ریز کارهای انجام شده و بهتر انجام شدن کار قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه اگر امکانات باشد کار بهتر پیش می‌رود، بیان کرد: اراده شخصی نیز در تحقق این امر جایگاه مهمی دارد، اگر مسئولان خدمات شهری و واحدهای فنی مناطق با ناحیه‌ها همکاری بهتری داشته باشند این خلاءها جبران می‌شود.

اضافه کردن نیروی متخصص و جوان دارای انگیزه خدمت و کار در نواحی سریع‌تر انجام شود

وی با اشاره به اضافه شدن نیروی متخصص و جوان دارای انگیزه خدمت و کار در نواحی، افزود: این کار باید در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیافتد؛ اعضای شورای شهر نسبت به تقویت نواحی نظر مساعد دارند.

فتحی با بیان اینکه، مسئولان هر کدام از نواحی باید یک دوازدهم شهر را طوری اداره کنند که، قدرت اجرایی به حداقل زمان برسد، تصریح کرد: اعضای شورای شهر در این خصوص کمک می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر همکاری معاونت خدمات شهری با نواحی مهمترین مسئله است، یادآور شد: کارها باید برای رضای خدا و امور مردم باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس در حال نهایی کردن بررسی بخش دوم لایحه بودجه است، نسبت به سال‌های گذشته با اندکی تاخیر در تصویب بودجه مواجهیم در این لایحه دولت در راستای افزایش درآمد‌های پایدار خود اقداماتی کرده است، در این لایحه تدابیری برای بازگشت انضباط و افزایش شفافیت و حذف هدررفت‌ها دیده شده است. رویکرد دولت افزایش سهم درآمد‌های پایدار در تأمین بودجه بود.

وی یکی از دلایل کسری‌های بودجه مزمن در سال‌های گذشته را وابستگی به نفت دانست و بیان کرد: در پی تحریم‌ها دولت‌ها مجبور می‌شدند یا هزینه‌های عمرانی را کاهش دهند یا دست به دامن استقراض از بانک مرکزی شوند که پیامد‌های نامبارک تورمی در پی داشت. تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد؛ و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درامد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درآمد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: در بخش دوم بودجه کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدی‌ها به دستور رییس جمهور رخ داده است، معافیت مالیاتی سود شرکت‌ها سال گذشته اعمال شد که مشوق خوبی بود و ۷۵ همت به شرکت‌ها منتقل شد در سال جاری شرکت‌های تولیدی می‌توانند از اوراق گام یا ضمانتنامه‌های بانکی و اسناد خزانه برای پرداخت مالیات و عوارض استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • زنجان گرمتر می شود
  • هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود