Web Analytics Made Easy - Statcounter

‍ ‍ امیر عیسی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکسان نگری به مناطق و چهار بخش شهرستان دزفول و حل کمبودهای بی شمار مناطق محروم این شهرستان جهت محرومیت زدایی از آن در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود:درهمین راستا جهت مقابله با سیل ، فرسایش خاک ،حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره های زیرزمینی، طرح آبخیزدازی ۱۰ هزار هکتاری از اراضی بخش شهیون در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری دزفول عنوان کرد: پس از پیگیری های فراوان و انجام مراحل مطالعاتی و تخصیص بودجه مورد نیاز، این پروژه در سال جاری شروع و امیدوارهستیم تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در ادامه با بیان اینکه سقف ریالی این پروژه ۸ میلیارد ریال است، تصریح کرد: بر اساس گزارش معاونت عمرانی فرمانداری دزفول، این پروژه تا امروز به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی رسیده است و روستاهایی نظیر ماشکار، آب دیفه، آبید سری ۱ و ۲ و دیگر روستاهای بخش شهیون در حوزه ی منافع اجرای این طرح هستند.

وی احداث بندهای گابیون بندی، احداث بندهای خشکه چین در حدود ۱۵۰۰ متر، اجرای سه هزار متر مکعب گابیون، عملیات سکوبندی اراضی زراعی حدود ۱۰۰ هکتار را از آیتم های دیگر این پروژه برشمرد.

عیسی زاده با بیان اینکه در حال حاضر نهال کاری بیش از ۳۰ هکتار، مراقبت آبیاری حدود ۵۰ هکتار، حفاظت و قرق ۳۰۰ هکتار و کپه کاری ( بادام کاری) ۳۰۰ هکتار از زمین های بخش شهیون در حال انجام و اجرا است، گفت: درختکاری مشارکتی راهکاری مناسب برای احیای جنگل‌ها و مراتع بوده و قطعا توسعه طرح‌های بادام کاری علاوه بر کاربرد اقتصادی برای مردم بهترین راهکار برای احیای پوشش سبز جنگل‌ها و مراتع آسیب دیده است.

وی در پایان تاکید کرد : طرح‌های بادام کاری علاوه بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری نقش مهمی در اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی خانوارها دارد و علاوه بر درآمد زایی، در حفظ پایداری خاک، سلامت محیط زیست و نفوذ آب به زمین نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش شهیون دزفول پنج دهستان و بیش از ۲۰۰ روستا و حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 4433916

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه آبخیزداری فرمانداری دزفول اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

سید عماد شاهرخی،  در نشست طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان هستند، اضافه کرد: ۶۹ شبکۀ مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و ۷۶ درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزار‌ها ثبت شده‌است.

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال ۱۰۴ درصد، جو صددرصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ درصد و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم ۹۳ درصد، جو ۵۵ درصد، نخود ۵۴ درصد، عدس ۸۰ درصد، دانه‌های روغنی ۴۵ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح ۱۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد