Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون عمراني وزارت کشور و رييس کميته زيرساخت ستاد مرکزي اربعين با بيان اين که تعداد گيت هاي گذرنامه در پايانه هاي مرزي به 200 مورد افزايش يافته است، گفت: بررسي گذرنامه زوار اربعين با سرعت بيشتري انجام مي گيرد و مدت زمان انتظار بررسي گذرنامه ها کاهش مي يابد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، مهدي جمالي نژاد با بيان اين که در سال جاري براي ايجاد زيرساخت هاي زيربنايي و خدماتي اقدامات خوبي توسط دستگاه هاي اجرايي صورت گرفته است، از تخصيص 16 ميليارد تومان به شهرهاي واقع در مسير مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروي در استان هاي خوزستان، ايلام و کرمانشاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالي نژاد افزود: اين اعتبار به جهت ايجاد زيرساخت هاي ماندگار و دائمي اعم از ساخت مجتمع هاي خدماتي و رفاهي و بهسازي معابر به منظور سهولت در تردد زائران و بهبود خدمات دهي به زوار تخصيص داده شده است.
رييس کميته زيرساخت ستاد اربعين حسيني با اشاره به تکميل محوطه سازي و ورودي پايانه هاي مرزي مهران، چذابه و شلمچه تصريح کرد: تعداد گيت هاي گذرنامه در پايانه هاي مرزي به 200 مورد افزايش يافته است تا بررسي گذرنامه زوار با سرعت بيشتري انجام بگيرد و مدت زمان انتظار بررسي گذرنامه ها کاهش يابد.
جمالي نژاد تامين امنيت و نظارت مستمر در پايانه هاي مرزي محل تردد زوار را مهم خواند و گفت: تعداد 145 دستگاه دوربين نظارتي و پايش تصويري در مناطق مرزي تردد زائران نصب شده است که مي تواند نقش مهمي در افزايش بهبود سطح کيفي امنيت مناطق مرزي داشته باشد.
وي همچنين از احداث 136 کيلومتر راه جديد و 207 کيلومتر انجام عمليات روکش آسفالت در مسيرهاي منتهي به مناطق تردد زائران خبر داد.
معاون عمراني وزارت کشور با بيان اين که در بحث تامين پارکينگ پيش بيني و اقدامات مناسبي صورت گرفته است، افزود: حدود 400 هکتار پارکينگ در مرزهاي محل تردد زوار احداث شده که گنجايش پارک 160 هزار خودرو را فراهم مي کند همچنين با افزوده شدن پارکينگ هاي خصوصي اين ظرفيت به 200 هزار افزايش مي يابد.
جمالي نژاد با بيان اين که سيستم حمل و نقل 37 شهرداري کشور براي خدمت رساني به زائران بسيج شده اند، گفت: تعداد 1885 اتوبوس در داخل و خارج از مرزهاي کشور جهت سرويس دهي به زوار پيش بني شده است.
وي با بيان اين که بار اصلي برگزاري مراسم اربعين حسيني بر دوش مردم است، يادآور شد: تمام دستگاه هاي اجرايي از هلال احمر، سپاه، نيروي انتظامي تا دولت تسهيل کننده و زمينه ساز برگزاري اين مراسم هستند که از ماه ها قبل برنامه هاي لازم را انجام داده اند که مراسم اربعين سال جاري بهتر از سال گذشته برگزار شود تا شاهد رضايتمندي بيشتر مردم و زائرين باشيم.
سيام**1751*2017
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد

صد‌ها هزار اوکراینی به‌دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند، اما این کشور نیاز فوری به نیرو‌های جدید دارد؛ بنابراین، کی‌یف در زمان حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از اشپیگل، کی‌یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد، از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می‌شوند و کسانی که خدمت سربازی می‌کنند دیرتر مرخص می‌شوند، حالا مرحله بعدی دنبال می‌شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند.

این در آیین‌نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آن‌لاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به‌طور خاص، این قانون بیان می‌کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی‌شود. "، این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می‌توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه در کی‌یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال ـ به‌استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین ـ خبر داد.

روز چهارشنبه صد‌ها نفر از اوکراینی‌ها مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به‌دلیل عدم‌تحویل مدارکشان به آن‌ها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از ۲۳ آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

دولت اوکراین بار‌ها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به‌صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم.
اما حالا لحن او خشن‌تر شده است. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشور‌های میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آن‌ها بتوانند به خانه خود بازگردند. به‌گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به‌عنوان مالیات‌دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند، برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می‌کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می‌برند.

اوکراین می‌خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آن‌لاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی‌کند.

به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می‌کنند ایجاد شود.

تا به حال صد‌ها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده‌اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به‌گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در زمان حاضر به‌دنبال صد‌ها هزار نفر است که گفته می‌شود پیش‌نویس اخطار‌ها و احضار‌ها را نادیده گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود