Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه با اتصال پایگاه‌های برخط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌ای و بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، پرویز رمضانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته بیمه سلامت از 27 مهر تا 3 آبان و سالروز تاسیس قانون بیمه همگانی در سال 1374 اظهار داشت: بیش از 490 هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار دارند که حدود 45 درصد از جمعیت استان بوشهر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بیشترین قشر تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر را صندوق عشایر و روستایی دانست و تصریح کرد: 70 درصد بیمه شدگان بیمه سلامت مربوط به صندوق روستایی و عشایر است و کارکنان دولت با 16 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای را یکی از الزامات قانون برنامه ششم توسعه دانست و تاکید کرد: بر اساس شعار «هر ایرانی یک دفترچه بیمه» در این استان برخی بیمه شدگان دارای 2 دفترچه بیمه‌ای هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همپوشانی بیمه‌ای این افراد رفع می‌شود.

رمضانی بیشترین بیمه شدگان سلامت استان بوشهر را در شهرستان دشتستان نام برد  و گفت: 28 درصد بیمه شدگان سلامت استان بوشهر در دشتستان و 16 درصد در بوشهر قرار دارند و کمترین بیمه شدگان در دیلم با 4 درصد ثبت شده است.

وی، با بیان اینکه با 500 موسسه  تشخیصی درمانی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرار داد منعقد شده است افزود: بیش از 95 درصد از موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر است و به  بیمه شدگان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به افزایش هزینه‌های درمانی افزود: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت از 88 میلیارد تومان در سال 1392 سال گذشته با رشد چند برابری به 157 میلیارد تومان افزایش یافت.

رمضانی با بیان اینکه میزان پرداخت برای درمان از جیب مردم کاهش یافته است تصریح کرد: میزان پرداخت از جیب مردم از 60 درصد در سال 92 اکنون به 35 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به 950 بیمار خاص 5 گانه در استان بوشهر بیان کرد: 950 نفر در استان بوشهر که دارای بیماری‌های 5 گانه خاص شامل تالاسمی ماژور، ام.اس، دیالیزی، پیوند کلیه و هموفیلی هستند از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند و سال گذشته  به صورت متوسط برای هر نفر از این بیماران 10 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر هزینه‌های درمانی نسبت به بیمه‌های دریافتی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سال قبل حق بیمه وصولی 128 میلیارد تومان بود و  این در حالی است که 157 میلیارد تومان خدمات درمانی به بیمه شدگان سلامت ارائه شد.

رمضانی با تاکید بر  شناسایی و برخورد با تخلفات درمانی تصریح کرد: سال قبل 79 مورد تخلف درمانی در حوزه بیمه سلامت استان بوشهر کشف شد و با 5 موسسه تعلیق قرارداد و برخی هم لغو قرارداد شد.

وی، از برنامه‌های امسال بیمه سلامت استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: امسال طرح رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان عملیاتی شده و بیمه شدگانی که دارای 2 نوع دفترچه بیمه‌ای هستند یکی از آنها باطل می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک هر فرد باید یک نوع دفترچه درمان داشته باشد تا بر اساس آن بتوان منابع مالی سازمان را مدیریت و خدمات یکسانی به بیمه شدگان ارائه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت  خبرداد و گفت:  این سامانه با اتصال پایگاه‌های برخط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌ای و  بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی اجرای نظام ارجاع الکترونیک و پزشک خانواده و  هدفمند کردن یارانه بیمه رایگان را در اولویت برنامه‌های استان دانست.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: بنا داریم تا تمامی هنرمندان فاقد بیمه بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 61 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: 68 درصد بیمه شدگان کمتر از 44 سال و 31 درصد بین 45 تا 64 سال قراردارند. کمتر از یک درصد بیمه شدگان بالای 64 سال هستند.  همچنین 62 درصد بیمه شدگان مرد و 38 درصد زن هستند. 

وی گفت:  قریب به 7 هزار نفر از اعضای صندوق در سال 1402 به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و تعداد بیمه شدگان صندوق با رشد 12 درصدی به 61 هزار نفر رسید.

اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز 103000 نفر گذشت

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که  فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: بر این اساس صندوق بطور میانگین 60 درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کند که در سال 1403 ماهیانه 717 هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی برای اعضای بیمه شده در سال 1403 بالغ بر 500 میلیارد تومان باشد. 

پوراحمدی با اشاره به نرخ های بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه ی حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می شود و بیمه شدگان براساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های14 یا 18درصدی را انتخاب می کنند. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در سال 1403 مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ 14 درصد 286 هزار و 647 تومان و 18 درصد 573 هزار و 295 تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در ماه های 30 روزه تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر درباره شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر ادامه داد: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل 18 و حداکثر 50 سال است. افراد بالای 50 سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند. 

به گفته وی افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه ، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود. 

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه شدن بیمه توافقی 27 درصد به سایر نرخ های مصوب اظهار کرد: براساس توافق بعمل آمده، مقرر شد با مهیا شدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تأمین اجتماعی بزودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی