Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به تدوین شیوه‌نامه تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با هدف توسعه و تعمیق معارف بلند کلام وحی و اهل‌بیت(ع) تشکیل شدند.
وی افزود: طی دو دهه از گذشت فعالیت‌های مراکز قرآنی و بسترسازی برای اعتلاء و سازماندهی حرکت‌های خودجوش قرآنی آحاد مردم، این امر با سرعت بالایی توسعه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی با اشاره به اهداف تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها، اظهار کرد: اتحادیه‌های مؤسسات قرآن و عترت استان‌ها نیز به منظور ایجاد و تقویت زمینه هماهنگی و همسویی و تعامل بین مؤسسات قرآنی استان و ارتقاء جایگاه قانونی و اجتماعی مؤسسات قرآنی - مردمی و دفاع از حقوق آن‌ها شکل گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: دو اتحادیه مرکزی تحت عناوین اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی به منظور پیگیری مطالبات مؤسسات و اتحادیه‌های استانی در سطح ملی شکل گرفت.
وی افزود: طی سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی هم‌افزایی ظرفیت دو اتحادیه و حذف موازی‌کاری‌ها بود.
محمودی تصریح کرد: این مهم پس از تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مورد توجه این هیئت قرار گرفت و در مسیر اجرای مصوبه، جلسات 24 و 25 شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام دو اتحادیه و رسمیت اتحادیه واحد مبتنی بر مصوبات هیئت رسیدگی زمینه لازم در راستای تشکیل اتحادیه واحد قرآنی در استان‌ها را فراهم نمود.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: در شیوه‌نامه تدوین شده ضوابط و نحوه برگزاری مجمع عمومی مذکور اشاره دارد و 24 مهرماه به تصویب کمیته رسیده و مفاد آن برای تمام مؤسسات، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها لازم الاجرا است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه فعالیت های قرآنی محمودی شیوه نامه تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات تصویب تدوین استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود