Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه معتقد است، "استفان دی‌میستورا" اقدامات زیادی انجام داده، ولی عدم پیشرفت در مذاکرات بین سوری‌ها و تشکیل کمیسیون قانون اساسی نشان می‌دهد نقش‌آفرین جدیدی باید به این عرصه وارد شود. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ویتالی نائومکین" عضو هیئت رئیسه آکادمی علوم روسیه و مشاور سیاسی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه (2016-2018) در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که کنار رفتن "استفان دی‌میستورا" از سمت نمایندگی ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه را نباید یک حادثه تأسف‌بار دانست، چرا که وی تاکنون اقدامات نه چندان ساده‌ای را انجام داده و اکنون زمان آن رسیده تا بازیگر جدیدی که می‌تواند کار او را ادامه دهد، پا به عرصه بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به یادآوری است که استفان دی‌میستورا پیش از این اعلام کرد که قصد دارد تا اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر ماه) از سمت نمایندگی دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه کناره‌گیری کند. این دیپلمات توضیح داده که این تصمیم به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

نائومکین در حاشیه نشست سالانه مباحثات باشگاه «والدای» در مسکو در پاسخ به سئوال خبرنگار این خبرگزاری در این باره گفت: «به عقیده من، دی‌میستورا دیگر خسته شده است. البته مسلما مشکلات شخصی دارد که من به طور دقیق از آنها اطلاع ندارم. این یک واقعیت است که وی دائماً در سفرهای کاری به سر برده و خانواده خود را کمتر می‌‌بینند. مسلما این وضعیت برای او آسان نیست. برخی مواقع انسان مجبور به انتخاب می‌شود، وی در شرایط سنی قابل احترامی قرار دارد.»

این کارشناس سیاسی روس معتقد است که عدم پیشرفت در مذاکرات بین سوری‌ها نشان می دهد که لازم است تا نامزد جدیدی برای سمت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل تعیین شود. وی تاکید کرد: «ورود بازیگر جدیدی به این عرصه می‌تواند به حرکت به سمت جلو روند اوضاع و تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه کمک کند.»

به عقیده نائومکین، کنار رفتن دی‌میستورا به منزله یک فاجعه نخواهد بود. وی توشه دیپلماتیک بسیار سنگینی دارد و اکنون ادامه راه را به نقش‌آفرین جدیدی خواهد داد. وی افزود: «البته به نظر من، دی‌میستورا ممکن است تا ماه نوامبر بتواند کمیسیون قانون اساسی سوریه را تشکیل دهد. وی سعی دارد چنین کاری را انجام دهد تا بتواند با داشتن نتیجه خوبی از سمت خویش کناره گیری کند.»

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود
  • «وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد