Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،تورج همتی صبح پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: گزارش های رسیده به سازمان حفاظت محیط زیست نشان می داد فردی اقدام به نگهداری غیر مجاز چندین حیوان در منزل مسکونی خود می کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران این اداره قرار گرفت. 

وی افزود: پس از تایید گزارش،مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری ماموران در منزل این فرد حضور یافته و در بازرسی از منزل وی تعداد قابل توجهی از جانوران وحشی کشف شد که دراین میان دو بهله پرنده شکاری با ارزش  لیل  و یک راس بره میش وحشی که در شرایط بسیار بدی نگهداری می شد نیز توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: چهار قطعه قرقاول و دوقطعه کبک نیز از محل کشف شد که به تیمارگاه حفاظت محیط زیست جهت قرنطینه و طی مراحل بهبودی تا زمان رها سازی انتقال یافتند. 

همتی اظهارکرد: همچنین در منزل این فرد متخلف سر یک رأس قوچ وحشی تاکسی درمی شده نیز کشف و متهم به جرم شکار و صید غیر مجاز پرندگان شکاری با ارزش به مراجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 4434025

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست شکارچی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است

فهیمه اسلامی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۳۳ گونه جانوری حیات وحش در استان شناسایی شده است، گفت: فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است و باید برای مراقبت و حفاظت ازاین گونه‌ها اقدام شود.

وی افزود: گردشگران، طبیعت‌گردان و تفرج کنندگان باید در این فصل نسبت به مراقبت و حفاظت از این گونه‌ها اقدام کنند، تا کمترین آسیبی به این گونه‌ها وارد شود.

بیشتر بخوانید

مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری + فیلم

اسلامی اظهار کرد: با گرم شدن هوا و به مناسبت تعطیلات نوروزی، مردم دل به دامن طبیعت در مناطق آزاد و مناطق حفاظت‌شده می‌روند و برخی از مردم به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به نقش مهم طبیعت و حیات وحش در زندگی همه زیست‌مندان به خصوص زندگی انسان‌ها، گیاهان و جانوران، برخورد مناسبی با حیات وحش و زیستگاه‌های طبیعی استان ندارند و این مساله آسیب جدی به حیات وحش و گونه‌های گیاهی و جانوری وارد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از گردشگران بدون توجه به طبیعت با خودرو‌های خود وارد عرصه‌های ملی و مناطق حفاظت شده می‌شوند و این امر باعث تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و برخی مواقع گونه‌های جانوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد