Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:11:40 GMT

صنف آسانسور دارای اتحادیه کشوری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۲۶۲۲

در این انتخابات که روز سه شنبه برگزار شد عباس ابریشمی به‌عنوان رئیس اتحادیه، علیرضا سخاوت به‌عنوان نایب رئیس اول، علی محمد منصوری به‌عنوان نایب رئیس دوم و رحمت الله قیصری و حسن عبادت به ترتیب به‌عنوان دبیر و خزانه دار، شهرام مردمی و نعمت الله نوری زاده به‌عنوان عضو هیات مدیره و سعید هیبتی به‌عنوان بازرس اصلی اتحادیه کشوری برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کل آرای اخذ شده در کشور ۵۶۱ رای ثبت شد که از این تعداد ۲۱۶ رای مربوط به استان تهران بوده و حد نصاب کشوری نیز ۵۰۱ رای بود. درخواست تشکیل اتحادیه آسانسور از سال ۱۳۸۴ مطرح شد اما به دلیل مخالفت‌ها و مقاومت اتحادیه‌های همگن در استقلال این صنف و مخالفت برخی سازمان ها، تاکنون این صنعت حساس از داشتن اتحادیه کشوری بی‌نصیب بود. به گفته سید قاسم گل گواهی، معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت که بر این انتخابات نظارت داشت با تشکیل اتحادیه کشوری از این پس پروانه کسب اعضا از طریق اتحادیه کشوری آسانسور انجام خواهد شد و در استان‌ها دفاتر نمایندگی اتحادیه کشوری تشکیل شده و اعضا از پوشش اتحادیه‌های همگن خارج و زیر نظر اتحادیه کشوری فعالیت خواهند کرد. وی افزود: تاکنون اعضای صنف آسانسور، زیر نظر ۷ رسته اتحادیه همگن فعالیت داشتند و پس از صدور اعتبارنامه‌های لازم و فعالیت اتحادیه، کلیه پروانه‌های کسب از طریق سیستم سامانه ایرانیان اصناف به‌صورت هوشمند در اختیار اتحادیه کشوری قرار می‌گیرد. وی همچنین فعالیت اعضای صنف را که دارای پروانه کسب کشوری باشند در کل کشور بلامانع عنوان کرد. همچنین عباس ابریشمی به‌عنوان رئیس اتحادیه آسانسور کشوری درخصوص این انتخابات، گفت: دور نخست انتخابات کشوری اتحادیه آسانسور به دلیل به حد نصاب نرسیدن به دور دوم کشیده شد و از ۶۶۱ نفری که (حداقل نفرات لازم برای به رسمیت شناخته شدن انتخابات) در انتخابات باید حضور پیدا می‌کردند، تنها ۴۶۷ نفر به‌صورت سراسری در کل کشور، شرکت کردند.  وی تصریح کرد: حدود ۱۰سال است که فعالان این عرصه خواستار داشتن اتحادیه‌ای مستقل هستند و تاکنون زیر نظر اتحادیه‌های همگن فعالیت می‌کردند، اتحادیه‌هایی که به اعتقاد وی ارتباط چندانی با کار آسانسور نداشتند. این فعال صنعت آسانسور ادامه داد: تاکنون پنج بار فراخوان شناسایی کاندیداهای هیات مدیره صورت گرفته و دو دوره نیز آگهی مجمع عمومی انتخابات زده شده، ولی قبل از برگزاری به دلایلی که مشخص نیست به تعویق افتاده است.  وی یادآور شد: تلاش زیادی صورت گرفت تا این انتخابات برگزار شود گرچه مخالفان بسیاری نیز داشته، اشخاصی که با ایجاد این اتحادیه منافع آنها به خطر می‌افتاد کارشکنی‌های بسیاری برای به حد نصاب نرسیدن انجام دادند حتی در برخی استان‌ها روسای اتحادیه‌های همگن در ورودی محل انتخابات برای عدم ورود افراد به محل رای دادن، رایزنی کردند اما در این روز خوشبختانه با تلاش اعضا این صنف مستقل شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

تیم مازندران در پایان پیکار‌های کوراش قهرمانی بانوان کشور در زاهدان مازندران توانست یک مدال طلا، یک نقره و ۴ مدال برنز به دست آورد.

فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم قهرمان شد و نشان داد همچنان بی نظیر در رقابت‌های مهم می‌درخشد.

مهسا عرب نیز در همین وزن، مدال نقره را به گردن آویخت.

سارگل امیدوند چالی در وزن ۷۰- کیلوگرم، عاطفه یوسفی در وزن ۷۸- کیلو و یاسمین رضاییان در وزن ۴۸- کیلوگرم و زهرا سکاکی در وزن ۵۲- کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نفرات برتر این مسابقات در اردوی آمادگی قهرمانی بزرگسالان آسیا که هفته آینده برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد

مستانه جان محمدی و صدف نیک سیرت هم از مازندران در این رقابت‌ها قضاوت کردند.

چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک با شرکت بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان و به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

در بخش تیمی‌ این مسابقات تیم‌های خراسان شمالی، همدان و سمنان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • ۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش
  • اگر کشوری جرات دفاع از فلسطین را داشته باشد آن ایران است ... (فیلم)
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج