Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

رئیس اداره محیط زیست کازرون پنجشنبه اعلام کرد: این تصاف شب گذشته رخ داد.
محمود جعفری افزود: این گونه از گربه سان کمیاب برای اولین بار است که در منطقه مشاهده شده است.
وی ادامه داد: جسد تلف شده این کاراکال را دوستداران محیط زیست تحویل اداره محیط زیست کازرون دادند تا پس از مراحل قانونی برای تاکسیدرمی(خشک کردن) به مرکز استان فارس ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز است.
در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ایران در باره کاراکال آمده است: طول بدن آن 55 تا 90 سانتیمتر، طول دم 22 تا 34 سانتیمتر، ارتفاع بدن 40 تا 50 سانتیمتر و وزن 8 تا 22 کیلوگرم است. کاراکال یکی از 8 گونه گربه سان موجود در کشور است که به عنوان سیاهگوش بیابان نیز نامیده می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس یکشنبه 22 مهر اعلام کرد: یک خرس قهوه ای در خروجی یکی از تونل های منطقه سیوند از توابع شهرستان مرودشت در برخورد با قطار باری، تلف شد.
سعید محمودی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: پس از این حادثه که شامگاه بیست و یکم مهرماه رخ داد، یکی از دامپزشکان اداره محیط زیست مرودشت و ماموران در منطقه سانحه حاضر شدند اما نتوانستند این حیوان را از مرگ نجات دهند.
وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها، نبود و کمبود مواد غذایی برای حیوانات، آنها به نزدیک روستاها و باغ ها حرکت می کنند و این عوامل خطر برخورد حیوانات با قطاری که از دل طبیعت و از زیستگاه خرس می‌گذرد، افزایش داده است.
7372/ 1876

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محیط زیست گربه دوستداران محیط زیست استان فارس سازمان حفاظت محیط زیست وزن حفاظت محیط زیست قهوه مصاحبه حیوان مرگ خشکسالی مواد غذایی طبیعت ایران تصادف خودرو گربه مصاحبه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ارسنجان اظهار کرد: سایت پرورش گوزن زرد شهرستان ارسنجان سال ۱۳۹۰ با ۷ راس گوزن در مساحتی به اندازه ۳۰۰ هکتار شروع به کار کرد.

او گفت: آمار این گونه ارزشمند تاکنون به ۱۱۸ راس رسیده که مرهون تلاش‌های محیط بانان است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان ادامه داد: سرکشی به موقع، علوفه و بازدید از آبشخور‌ها و پایش سایت از جمله عواملی است که در رشد گوزن زرد ایرانی موثر بوده است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان بیان کرد: تاکنون ۲۶ راس به سایت‌های استان خوزستان و داخل استان فارس منتقل شده است.

ابراهیمی افزود: احیای نسل این گونه باارزش و رها سازی به زیست گاه‌های اصلی خود از اهداف پرورش گوزن زرد ایرانی در شهرستان ارسنجان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد