Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@16:39:08 GMT

مرگ مشکوک یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۲۷۹۰

مرگ مشکوک یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی

بعد از انتشار نام و تصاویر 15 مقام سعودی که در زمان مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری استانبول حضور داشتند، اکنون گفته می‌شود که یکی از این افراد را سر به نیست کرده‌اند.

یک روزنامه ترکیه‌ای به نقل از منابع مطلع گزارش داد که یکی از 15 مظنون قتل خاشقچی، در تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» امروز (پنجشنبه) در خبری اختصاصی گزارش داد «مشعل سعد البوستانی» که یکی از 15 مظنون به دست داشتن در پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری است، در یک تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

بر این اساس، البوستانی که در جریان تصادف خودرو کشته شده، با درجه ستوانی در نیروی هوایی سلطنتی رژیم سعودی خدمت می‌کرد.

ینی شفق به نقل از منابع مطلع، با اشاره به اینکه هیچ جزئیاتی از محل و زمان تصادفی که منجر به کشته شدن البوستانی شده در دست نیست، گفت احتمالا وی قصد داشته اعترافی در این زمینه انجام دهد پس از میان برداشته شده است.

یکی از 15 مظنون پرونده خاشقجی

وی روز سوم اکتبر (دهم مهر) در ساعت 1:45 دقیقه بامداد (به وقت محلی) با یک فروند جت اختصاصی وارد فرودگاه استانبول شد. البوستانی چند ساعت در گراند هتل ویندام، در نزدیکی کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اقامات کرد. وی سپس چند ساعت پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری، وارد آن شده و یک ساعت پس از آن، از ساختمان خارج شد. البوستانی ترکیه را با جت اختصاصی متعلق به شرکت هواپیمایی «اسکای پرایم» ترک کرد.

 

نام و تصویر البوستانی در بین اسامی 15 مظنونی است که در تاریخ هجدهم مهر توسط روزنامه «صاباح» چاپ ترکیه منتشر شده و از این تیم به عنوان «تیم ترور» یاد کرده بود.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

تفتیش ساختمان کنسولگری 

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، آنقدر به تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول اصرار کرد تا ریاض راضی شد. رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

تکه تکه شدن جسد خاشقچی

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور شامگاه گذشته برای دومین‌بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شوند.  / فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی

ارائه پیش بینی غلط از واکنش احتمالی ایران به حمله علیه کنسولگری دمشق دومین شکست اطلاعاتی بزرگ رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر به حساب می آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در 6 ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر 2023 هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

حمله انتقامی 14 آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • سپاه پاسداران
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد