Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرعلی عبادی درباره مشکلات کنونی نظام پرستاری درکشور،گفت:کمبود پرستاردر حوزه درمان یکی از مشکلات اساسی حوزه بهداشت ودرمان است که متاسفانه در شرایطی با آن روبروهستیم که آمار منابع انسانی در پرستاری حکایت از کمتر از یک پرستار نسبت یک تخت بیمارستانی دارد و این امر نشان می دهدکه ارائه مراقبت‌ها از بیماران کیفیت لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد پرستاران با میزان تخت‌های بیمارستانی سنخیت ندارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه زمانی که تعداد پرستاران با میزان تخت‌های بیمارستانی سنخیت ندارند، مشخص است که بار مراقبتها از بیماران بیش از هرمسئله ای به عهده خانواده است تصریح کرد: رفع کمبود پرستاری در مراکز درمانی برای افزایش کیفیت مراقبت از بیماران ضروری است.

عبادی افزود: برای بهبود عملکرد وضعیت جامعه پرستاری باید در گام نخست کار پرستاری کیفیت بندی شود بدین معنا که کار پرستاران سبک و تقسیم بندی شود زیرا هم اکنون حجم کار پرستاران درکشور بسیاربالا است.

سبک کردن کارو جذب منابع انسانی از نیازهای فوری جامعه پرستاری

وی ادامه داد: پس از جذب منابع انسانی در حوزه پرستاری،سبک کردن کار پرستاران وافزایش خدمات رسانی پرستاری در کشور میبایست به فکر ارتقا حقوق پرستاران در کشوربود واین در حالی است که استاندار سازی تعداد پرستار نسبت به تخت های بیمارستانی می بایست در اولویت قرار بگیرندتا بار مراقبت از بیماران با سنگینی به دوش خانواده ها همراه نباشد.

افزایش خدمات رسانی کیفی با رعایت استاندارهای بین المللی در مراقبت های پرستاری

عبادی تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای بین الملی درمراقبت‌های پرستاری می بایست به اعضای هر60 تخت بیمارستانی، 400 کادر پرستاری از جمله پرستار، کمک پرستار و پرستار اتاق داشته باشیم تا بتوان خدمات رسانی را به بیماران ارتقا دهیم.

کمبود پرستار مشکل اساسی حوزه پرستاری کشور است

وی بابیان اینکه کمبود پرستار مشکل اساسی حوزه پرستاری کشور است یاداورشد گفت: استاندارد جهانی در حوزه پرستاری مقرر کرده است که به اعضای استخدام 11 پرستار یک تخت بیمارستانی ایجادشود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه سنگینی بارمراقبت ازبیماران به دوش خانواده با کمبود پرستار است یادآورشد:کاهش حجم سنگین کار پرستاران برای ارتقا کیفیت خدمات الزامی است بنابراین می بایست،نگاه ِویژه به حوزه استخدام واشتغال در حوزه پرستاری و درمان داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است