Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:13:24 GMT

علم اعصاب و روانپزشکی؛ پادشاه علوم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۲۹۵۹

علم اعصاب و روانپزشکی؛ پادشاه علوم

به گزارش خبرنگاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ سعادت روانپزشک در مراسم سی و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران اظهار کرد: اگر توده ٨٠ میلیاردی نورونی مغز را در نظر بگیریم و این رقم را در تعداد واسطه شیمیایی ضرب و حاصل را در ارتباط با نورون ها ضرب رقمی سرسام آور به دست می آید که نشان دهنده فعالیت گسترده در مغز و تاثیر آن در تک تک اعمالی که انجام می دهیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانپزشک بیان کرد: علم اعصاب و روانپزشکی پادشاه علوم است؛ به دلیل قابض بودن این رشته نیاز به همکاری های زیادی است تا پیشرفت مطلوبی حاصل شود.

سعادت ادامه داد: از زمانی که این رشته به عنوان یک علم شناخته شده است همیشه بحث هنر داستانی در آن مطرح بوده است که روانپزشکان زیادی به آن پرداخته اند.

وی افزود: از میان هنرها شعر فارسی به عنوان یک هنری که تمامی هنرهای دیگر را به دوش می کشد، مطرح شده است؛ از میان تمام دانشمندان و نخبه ها از ابن سینا گرفته تا سهروری و مولانا و غیره به ندرت یا به استمثار از این وسیله هنری استفاده کرده اند تا رازهای جهان را به گوش همه برسانند.

این روانپزشک یاد آور شد: این کنگره ها برپا می شود تا بتوان اطلاعات جدید و نو را در اختیار یکدیگر گذاشت تا بتوان در این راه پر پیج و خم به درستی قدم برداشت، مغزی که در آن نورون های بسیار زیادی وجود دارد نیاز به بازرسی های بیشتری دارد تا بتوان به افراد زیادی در این راستا کمک کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مرمتی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، اسناد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مشترک و مورد توافق همکاری خواهند بود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین نسبت به انجام همکاری‌های نظام‌مند مشترک آموزش، مشاوره، مطالعه، مستندنگاری، پژوهش، ساماندهی و اقدامات حفاظت و مرمت، مربوطه به آن مجموعه، اقدام خواهند کرد.

کد خبر 6097455 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس