Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون فرهنگی هنری یاس نبی درجزین از اجرای تئاتر خطبه‏‌خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) در فرهنگسرای نیستان مهدیشهرخبرداد.

سمیه مطهری نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان گفت: نمایش خطبه‏‌خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) به مناسبت اربعین حسینی با هدف شناساندن شخصیت این بانوی اسوه صبر واستقامت و ارائه متن کامل خطبه تاریخی آن حضرت مطابق منابع دقیق و معتبر به مردم  امشب(26مهرماه) در فرهنگسرای نیستان شهرستان مهدیشهر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این نمایش بازگو کننده مصائب حضرت زینب(سلام الله علیها)، شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) و سرنوشت اسرا بعد از کربلا است.

 

مطهری نژاد ارج نهادن به منویات مقام عظمای ولایت مبتنی بر ضرورت و واکاری خطبه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در همه ابعاد  و شناساندن بیشتر این الگو برای جویندگان معارف اهل بیت در نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

 

به گفته وی نمایش خطبه‏‌خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) در مهدیشهر به همت کانون فرهنگی هنری یاس نبی موسسه خیریه آبشار عاطفه ها و انجمن های هنرهای تجسمی شهرستان مهدیشهر اجرا می شود.

 

مطهری نژادحضرت زینب (سلام الله علیها) را پیام آور کربلا الگوی صبر و مقاومت دانست وافزود: حضرت زینب (سلام الله علیها) در کمتر از یک روز شاهد شهادت بهترین عزیزان خود بود و با دیدن این همه داغ و مصیبت در روز عاشورا حتی یکبار هم شکوه نکرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین سوگواره علمدار کربلا شیراز اردبیل وزیر ارشاد عربستان خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)

مراحل ساخت اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س) مورد بازدید تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

 ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه (س) سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن تکمیل و نهایی شده و با توجه‌ به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجراست و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

به گزارش تسنیم، برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

 همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود، در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • پیام دریادار تنگسیری به فرمانده کل ارتش ایران
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی لازم بود