Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز پنجشنبه در جلسه شروع به کار دادستانی قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: مسئولان قضایی باید به اهمیت جایگاه خود واقف باشند و در این سمت نهایت تلاش خود را جهت رفع مشکلات مردم و مظلومان به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: یکی از راه های جذب رحمت الهی خدمت به مردم است چرا که رافت به خلق خدا و نفع رسانی به انسان ها موجب قرب و نزدیکی به خداوند می شود و با تلاش و همت جمعی، دست در دست هم دهیم و بزرگترین خدمت در نظام اسلامی که همانا خدمتگذاری به مردم است را به شایستگی ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: باید برای انگیزه و نیتی که کار می کنیم خود را پاسخگو بدانیم چراکه روزی می رسد که منصب و دارایی از ما دور می شود و ما با اعمالمان خواهیم ماند.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: آنچه می ماند عمل صالح ناشی از خدمت به مردم است از این رو با خدمت به مردم عبادت در درگاه الهی را به جا آورده ایم چراکه در نظام اسلامی و ولایی، مدیران شأنی جز خدمتگذاری به مردم ندارند و اگر کسی فراتر از این حد شأنی برای خود قائل است باید بداند که در خسران است.

وی تاکید کرد: هر چه بیشتر به مردم خدمت کنیم، مردم به نظام دلگرم تر و پایه های نظام اسلامی مستحکم تر می شود البته انسان خطاکار است و ممکن است کوتاهی صورت گیرد ولی باید همواره این موضوع را در خاطر داشته باشیم که مدارا کردن با مردم امر مهمی است.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: حتی در برخوردهای شدید که دستگاه قضایی مکلف به اجرای آن است، دستور دین بر حفظ حرمت افراد است.

حجت الاسلام قدرتی گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده ها قضایی به خصوص پرونده های جرائم خشن و خاص همیشه مورد تأکید بوده است و این سفارش و توصیه را مدام اعلام کرده ایم و امیدواریم این امر مهم نیز مورد توجه دادستان جدید قزوین قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: البته در تأکید بر رسیدگی سریع نیز هیچ گاه از مدار قانون نباید خارج شد بلکه باید با حفظ اصول قانونی و شرعی قضاوتی عادلانه و سریع را به اجرا درآوریم تا آشفتگی و ناامنی مجرمان به امنیت جامعه منجر شود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم یک حکم و دستور عقلی است بنابراین نیاز استدلال برای باور افراد نداریم البته آنچه در معارف دینی آمده است ارشاد به حکم عقل است چراکه هر عقل سلیمی حکم می کند که وقتی خطری وجود دارد و مخاطرات انسان را تهدید می کند باید از آن خطر جلوگیری کرد که موضوع پیشگیری از وقوع جرم باید از اولویت های دادستانی قزوین باشد.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: در قانون اساسی تنها قوه ای که امر پیشگیری برایش به عنوان وظیفه اصلی در نظرگرفته شده، قوه قضائیه است البته در سایر قوانین نیز به موضوع پیشگیری اشاره شده است بنابراین انتظار می رود که از این موضوع مهم غافل نشویم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: جنس کار در داسرا متفاوت و بسیار حساس است و بسیاری از آراء که دردادگاه ها صادر می شود با توجه به تشکیل پرونده در دادسراها است از این رو باید دقت لازم را در این مرحله داشته باشیم تا در نهایت حقی تضییع نشود.

کد خبر 4434076

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان قزوین دادگستری قزوین اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی‌های عمدی جنگل‌ها و مراتع استان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه هماهنگی پیشگیری از حریق با تاکید بر نقش دهیاران در برنامه پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی اظهار کرد: با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب استان، حریق تهدید جدی برای از بین رفتن مراتع و جنگل‌های استان است.

وی با بیان اینکه روستاها بیشترین درگیری را با مسئله حریق دارند، افزود: ۳۷۸ دهیاری استان باید ضمن اقدامات پیشگیرانه، آمادگی لازم در اطفای حریق‌های احتمالی را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جهت پیشگیری و اطفای آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع جلسات هماهنگی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با محوریت دهیاری‌ها برگزار شود، ادامه داد: آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

هژیری با تاکید بر شناسایی نقاط مستعد حریق در استان تاکید کرد: اطلاع رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغات روستایی انجام شود و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سایر اقلام مورد نیاز در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مناطق جنگی در پیشگیری از حریق مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خاموش شدن قطعی آتش‌های به جا مانده اطمینان حاصل کنند، گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضائی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین مؤثر در آتش سوزی‌های عمدی و انسان ساخت در مراتع و جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سال‌های گذشته گفت: پیش‌بینی راه‌های دسترسی در مناطق صعب‌العبور و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در اطفای حریق در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمان‌ها جهت کنترل و اطفای حریق کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 751176

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی