Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:21:40 GMT

کتابخانه های مهاباد با 900 کتاب گویا تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۳۱۴۹

کتابخانه های مهاباد با 900 کتاب گویا تجهیز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد با اشاره به اینکه کتاب بریل در کتابخانه های این شهرستان وجود ندارد، گفت: 900 کتاب گویا به صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع برای روشندلان و کم بینایان در این شهرستان مجهز شده است.

چیا قادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال بسیار کم روشندلان و کم بینایان سبب شده تا اقدامی برای جذب کتاب های بریل برای این اقشار از جامعه انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کتابخانه های این شهرستان تنها یک عضو روشندل و کم بینای فعال دارد که در حال استفاده از این منابع به صورت مستمر است و بقیه این قشر علاقه ای به فرهنگ کتابخوانی نشان نداده اند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی ما تبدیل لوح های فشرده به فایل های صوتی برای استفاده روشندلان است زیرا به این وسیله دسترسی آنان به منابع مورد نیاز خود بسیار راحت تر است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد بیان کرد: افزایش تنوع مطالب بخش نابینایان و کم بینایان، حمایت از آنان و فراهم کردن امکانات لازم و زیر ساخت ها برای دسترسی آسان می تواند علاقه این قشر از جامعه را بیشتر به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه علاقه مند کند.
به گزارش ایرنا، بیش از 250 کم بینا و 15 نفر نابینا در مهاباد تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان مهاباد هستند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و 6کتابخانه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه كتاب گويا مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

اسعد رسولی  افزود: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه