Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@07:04:38 GMT

حزب الله خانوک/گردان نانوا در راه کربلا

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۳۳۰۶

حزب الله خانوک/گردان نانوا در راه کربلا

گردان بانوان نانوا از شهر شهید پرور خانوک، شهری که اهل معنا آن را خوب می شناسند؛ این روزها بار سفر بسته تا پیش از اربعین، نان گرم و محلی کرمانی را به زائران ابی عبدالله علیه السلام در کربلا برساند.

خبرگزاری شبستان-کرمان:

 

«...يا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ «88یوسف»

 

محرم که می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. اصلاً نه؛ عَلَم امام حسین علیه السلام هر کجا که بر پا می شود هر کسی سعی می کند متاعی هر چند قلیل پیشکش کند به امیدی که اسم او هم در زمره خریداران محبت حضرتش باشد.

 

اربعین؛ نقطه کمال ارادات ها و توسل ها است؛ فصل بلوغ معرفت و به قول استاد محمدرضا سنگری «اربعین یعنی هرکجا می‌روی، هر که هستی یادت باشد کربلا مقصود است و قبله و حسین معشوقی که به او ادراک عشق و سرمستی ممکن نیست. اربعین به معنای اندیشیدن به امتداد حادثه‌های بزرگ است. به طنین، بیش از صدا اندیشیدن است. چه بسیارند که تولد حادثه‌ها را می‌بینند اما چشم بر ادامه شکوهمند آن ندارند.»

 

این روزها هر چه که به اربعین نزدیک تر می شویم، شور و هیجانی در شهرها برپاست و به جرأت می توان گفت این حرارت فراگیر است زیرا چه آنان که می روند، چه آنان که بدرقه می کنند و...همه دل در گرو عشق به سیدالشهداء علیه السلام دارند.

 

گردان بانوان نانوا از شهر شهید پرور خانوک، شهری که اهل معنا آن را خوب می شناسند؛ این روزها بار سفر بسته تا پیش از اربعین، نان گرم و محلی کرمانی را به زائران ابی عبدالله علیه السلام در کربلا برساند.

 

فاطمه زادخوش، دختر مرحوم کربلایی زهرا اسدی که به «کل زهرا» شهرت محلی دارد، حالا ادامه دهنده راه مادر است؛ او می گوید: مادرم از اول جنگ نان می فرستاد به جبهه و آرزو داشت گردان نانوا را کربلا ببرد.یک بار که همراه برادرم-شهید جواد زادخوش- نان گذاشته بود تا به خود به جبهه ببرد، وقتی او به جبهه رسیده بود حاج قاسم(سردار سلیمانی)از آن نان خوشش می آید و به بردارم می گوید می شود برای جبهه هم نان بپزند؟ و او پاسخ می دهد البته که می شود.

 

وی ادامه داد: همین جرقه ای شد که جز 6 ماه اول جبهه، مابقی آن را برای رزمندگان نان پختیم و به همراه مربا، آجیل و... برای آنها می فرستادیم؛ در واقع خانوکی ها پشتیبان جبهه بودند و بعدها حاج قاسم به مادرم لقب «چریک پیر» داد که روی سنگ مزارش هم نوشته شده است.

 

زادخوش گفت: وقتی جنازه برادرم را آوردند، سر تنور بودیم، آمدند دنبال مادرم اما او گفت من هم باید وظیفه خودم را انجام دهم و تا این نان ها پخته نشوند، نمی روم جنازه را ببینم.

 

وی با اشاره به اینکه در آن دوران ۲۰ تنور را قد تا قد خیابان خانوک آتش می افروختند تا نان برای رزمندگان بپزند؛ اظهار داشت: ما راه مادر را ادامه دادیم و از دو سال پیش خواستیم خداوند قدرتی بدهد تا آروزی مادر را هم برآورده کرده و گردان را به کربلا ببریم.

 

این خادمه حسینی علیه السلام با بیان اینکه همه وسایل نانوایی را با خود می بریم و می آوریم؛ افزود:  ۴۶ نفر از بانوان که اکثراً خانواده شهدا هستند در این گردان فعالیت می کنند.

 

وی با افزودن اینکه رفت و آمد ما در مجموع حدود ۱۸ روز به طول می انجامد؛ گفت: از ساعت یک و نیم بامداد شروع به تهیه خمیر نان و از بعد از نماز صبح پخت را آغاز و اول صبح آن را میان زائران توزیع می کنیم.

زادخوش آروز می کند کارشان به دور از هر گونه ریا و صرفاً قبول حضرت حق قرار گیرد و امام حسین علیه السلام پذیرا باشند و می گوید: لحظه لحظه کار ما خاطره است و آنجا قطعه ای از بهشت؛ پیش از این در مشهد و قم(ایام زیارتی و نیمه شعبان) فعالیت کردیم و ان شاءالله مقصد بعدی سوریه!

 

مادر شهیدان جابر و مهدی مهدوی در پایان سخنانش با آرزوی زیارت ائمه در دنیا و شفاعت ایشان در آخرت، درخواست کرد: من از تمام مردم خانوک می خواهم بعد از ما-چون عمر دست خدا است- پرچم نانوایی را بر زمین نگذارید.

 

محمدرضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در سخنانی گفت: 10 اردیبهشت سال 61 در حالی که پس از مجروحیت، اسیر شده بودم و ما را از روی پل بصره عبور می دادند، روی یک ماشین با رنگ پیفافی نوشته شده بود «حزب الله خانوک»؛ آن لحظه من با همه ناراحتی و مجروحیت به خنده افتادم. افسر بعثی گفت خوشحال شدی؟! و من نمی توانستم علت خوشحالی ام را به او بگویم؛ حضور جوانان خانوک در دفاع مقدس باعث افتخار است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه قطعاً امام حسین علیه السلام ذره ذره این قدم ها و حرکت شما را احصا و پاداش می دهد؛ به نقل خاطره ای پرداخت و گفت: یکی از مسئولان عراق تعریف کرد« انتفاصه ای که در عراق شروع شد، داماد صدام مسئول سرکوب آن شد. او مردان ما را در تپه ای بیابانی نشاند و در حالیکه اسلحه را به سمت آنها گرفته بود، گفت یا صدام حسین یا امام حسین علیه السلام را انتخاب کنید؛ یک جوان بلند شد و گفت امام را انتخاب می کنم، او آن جوان را از جمعیت جدا و با گلوله به شهادت رساند؛ دوباره سئوالش را تکرار کرد و ما که نفس مان به زحمت بالا می آمد، چیزی نگفتیم، دوباره یک جوان دیگر بلند شد و همان اتفاق تکرار؛ شب خواب دیدم جوان اولی را که می خواستند خاکسپاری کنند، امام حسین علیه السلام فرمود او را جزو شهدا خاکسپاری کنید و دومی را فرمود در ضریح دفن کنید زیرا انکه طرفداری کرد نمی دانست چه می شود و دومی با اینکه می دانست چه می شود ما را انتخاب» لذا حرکت شما حمایت از فرهنگ عاشورایی است.

 

حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان هم با اشاره به اینکه این گردان از زمان دفاع مقدس بوده و جریان دارد؛ فضیلت هایی چون ایثار و از خودگذشتگی را برای این گردان برشمرد و افزود: زیرا اکثر این بانوان از خانواده شهدا هستند.

 

وی ادامه داد: این گردان از شنبه آینده(۲۸ مهر) تا سه روز پس از اربعین و روزی ۳ هزار نان در شارع العباس کربلا پخت و توزیع می کنند و عشق به حضرت سن و سال نمی شناسد.

 

 

گردان بانوان نانوا پس از حضور در گلزار شهدای خانوک، در کرمان نیز بر مزار شهدای گمنام آرمیده در ورودی موزه دفاع مقدس ادای احترام کردند و سپس در محل ساخت گنبد جدید امام حسین السلام حضور یافتند و از آنجا بدرقه شدند.

 

این مراسم با حضور با بدرقه مدیران کل بنیاد شهید و حج و زیارت، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری، مسئولان ستادبازسازی عتبات عالیات استان، بسیج طلاب و...راهی کربلای معلی شدند.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد سوگواره علمدار کربلا اردبیل پیاده روی اربعین شیراز وزیر ارشاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا