Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهرماه) با حضور شخصیت‌های سیاسی اصول‌گرا در تالار تفاهم برگزار شد.

«محمدحسن رحیمیان»، «سعید جلیلی» «محسن رضایی»، « پرویز سروری» و «علیرضا زاکانی» از حاضران در کنگره رهپویان بودند.

تصویب اصلاحیه اساسنامه و نیز انتخابات شورای مرکزی، دستور کار بخش خصوصی کنگره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش عمومی نیز  سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس شورای مرکزی جمنا و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کردند. 

در سخنرانی شخصیت هایی که در این کنگره شرکت کرده بودند نکات قابل توجهی در خصوص مسائل داخلی و خارجی و نگرش انقلابی نسبت به این موارد مطرح شد.

جلیلی: یک انقلابی نمی تواند به روند مشکلات کشور بی تفاوت باشد/"دولت در سایه" یک جبهه فراگیر و همه‌گیر می‌خواهد
  سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(پنج‌شنبه، 26 مهر) در کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه "دولت در سایه" یک گفتمان و حرکت است و ملک یک شخص نیست، گفت: یک انقلابی نمی‌تواند به روند مشکلات کشور بی‌تفاوت باشد و اگر روندها صحیح است، باید تأیید، پشتیبانی و تقویت کرد.

وی افزود: سال گذشته به مناسبت سالگرد تبعید آیت‌الله خامنه‌ای به ایرانشهر، سفری به آنجا داشتیم و فرماندار آن منطقه که یک خانم بود، کارهای مهمی انجام داده بود و همه باید چنین فرماندارانی را کمک کنیم. باید کاری که برای انقلاب اسلامی است را تأیید کنیم و به همان میزان،  اگر جایی نقدی هست نیز باید تذکر داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یک زمانی که برجام مطرح بود، برخی می‌گفتند فضای جامعه نمی‌طلبد آن را نقد کرد، در حالیکه ما اگر برخی نقدها را به موقع انجام دهیم ،جلوی ضررها و آسیب‌ها گرفته می‌شود، نمی‌توان نشست و گفت سخت نگیرید و کارهای مهم را زمین گذاشت.

وی افزود: "دولت در سایه" یک جبهه فراگیر و همه‌گیر می‌خواهد. هرکس در حوزه می‌تواند وظیفه‌اش را انجام دهد. در حد فرد خودمان اگر کاری می‌توانیم انجام دهیم، اما اگر تعدادمان بیشتر باشد، بهتر است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب جدا کند و جریان انقلابی باید نشان دهد می‌تواند کارآمد باشد و ظرفیت خود را نشان دهد، باور عمومی جامعه مهم است که گفتمان غالب به صورت یک باور در اذهان رسوخ کرده و باور عمومی باور انقلاب باشد. 

جلیلی با تأکید بر اینکه بدتر از تحریم‌های فلج‌کننده، تحلیل فلج‌کننده است، اظهار داشت: این نوع تحلیل‌ها می‌تواند فرصت‌ها را از بین ببرد و افراد را دچار تردید کند؛ اگر انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن دارد، دشمن می‌خواهد در داخل مردم را از تفکر انقلابی و در منطقه از گفتمان انقلابی بترساند.  

وی افزود: یکی از واقعیت‌ها این است که در 40 سال گذشته در همه مصاف‌ها با آمریکا، ایران پیروز شده و این پیروزی از همین تفکر انقلابی به دست آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جنگ اقتصادی باید تمهیدات دفاعی داشت، گفت: رهبری چند بار بحث هدایت نقدینگی را مطرح کردند، همین امروز روزانه هزار میلیارد خلق نقدینگی می‌شود و اگر هدایت نشود، بازار را به هم می‌ریزد و باید تبیین درست شود. 

وی با بیان اینکه گاهی یک تحلیل غلط یا وعده غلط، برای جامعه بسیار مضر است، اظهار داشت:  یک زمانی وعده هلو داده می‌شد اما بعد که به جایی نرسید، مردم را از لولو می‌ترسانند. در حالی که هم آن وعده و هم این ترساندن، توهمی بیش نبود و نیست.

جلیلی با بیان اینکه فتنه زرد یعنی به مسائل غیرواقعی بپردازیم و موضوعاتی که همت نیروهای انقلاب باید صرف آن شود، را صرف مسائل غیرمهمی کنیم، اظهار داشت: آنچه فروپاشی‌اش نزدیک است، فروپاشی تحریم‌های رژیم آمریکاست و می‌توانیم همانطور که دشمن را از گزینه نظامی ناامید کردیم، از گزینه تحریم هم ناامید کنیم.

سروری: ساختار انتخاباتی کشور صفر و صدی است/ بازبینی در تاکتیک‌ها الزام جریان اصول‌گرایی

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر ماه) در پنجمین کنگره سراسری تشکل متبوع خود با بیان اینکه برآیند تکاملی جمعیت رهپویان، برآیندی انقلابی بوده، اظهار داشت: در دوران تلاطم انقلاب، جمعیت رهپویان از انجام وظیفه خود کوتاهی نکرد و برخلاف قاعده‌های حزبی که منافع حزبی ارجح است، منافع انقلاب را به منافع خود ترجیح داد.

وی افزود: در اوج زمانی که جمعیت می‌توانست از موقعیت به وجودآمده برای توسعه خودش استفاده کند، برای همگرایی نیروهای انقلاب، خود را به حالت نیمه تعطیل در آورد و به تشکل‌هایی چون جبهه مردمی نیروهای انقلاب کمک کرد.

سروری با بیان اینکه شرایط انقلاب ایجاب می‌کند احزاب انقلابی، توسعه پیدا کنند، تصریح کرد: ساختارهای انتخاباتی موجود به نحوی است که ظرفیت‌های احزاب را در  کارکرد انتخاباتی آن‌ها نگه می‌دارد.

وی، سیاست انتخاباتی کشور را صفر و صدی دانست و گفت: در یک انتخابات، یک جریانی که ۴۰ درصد رای می‌آورد هیچ کرسی را صاحب نمی‌شود به دلیل اینکه جریان مقابل،  رای بیشتری کسب کرده است. این موضوع، کشور را از امکان چالش‌های موثر انتخاباتی دور نگه می‌دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه یک انتخابات تناسبی می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: درواقع جریانی که ۴۰ درصد رای می‌آورد به همان میزان در پارلمان دارای کرسی می‌شود.

سروری افزود: نیازمند یک بازبینی دقیق در قانون انتخابات و تحزب هستیم. اگر احزاب قدرتمند و دولت سایه وجود داشته باشند، اثرات مثبت خود را در کشور خواهد گذاشت.

رحیمیان: برخی‌ آمریکا را خدای جاودانه می‌دانند/ چرا امام سال ۴۲ به نهضت آزادی اجازه ملاقات نداد؟

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس شورای مرکزی جمنا، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر ماه) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همه دستورات قرآن ایمان دارند، اظهار داشت: در مقابل، برخی افراد و جریانات به بعضی از آیات قرآن ایمان دارند و به برخی دیگر، نه.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه یهود و نصاری از شما راضی نخواهند شد، مگر اینکه از آیین خود دست بردارید، گفت: ترامپ و صهیونیست‌ها هزار برابر از یهود و نصاری بدتر هستند.

رحیمیان با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند آمریکا، خدای جاودانه روی زمین است، اظهار داشت: گاهی، اتفاقی به دست خود آن‌ها رخ می‌دهد که خارج از اراده آن‌هاست.

وی در همین زمینه به قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود اشاره کرد و گفت: آن‌ها با این کار، هم یک نفر از خودشان که فرد منحرفی هم بود را از بین بردند، هم اینکه یک موضوع لاینحل را در بین آمریکا، ترکیه و سعودی ایجاد کرد که یک گام آن‌ها را به رسوایی نزدیک‌تر می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام در سال ۴۲ و ۴۳ درخواست ملاقات نهضت آزادی را رد کرد، گفت: حتی وقتی علامه طباطبایی برای این کار وساطت کرد، حضرت امام نپذیرفت.

رحیمیان افزود: آنها می‌توانستند منهای جایگاه حزبی خود، مثل مردم عادی بروند با امام ملاقات کنند، اما امام، آن‌ها را به عنوان نهضت  آزادی قبول نداشت.

محسن رضایی: انتظارات از آن سوی مرزها فرصت را از ما گرفت/جنگ اقتصادی کنونی برای آینده منطقه است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره سراسری جمعیت رهپویان که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه رویارویی امروز ما با آمریکا، تعیین کننده است و پیروزی در آن، در آینده منطقه تعیین کننده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای به دست آوردن اقتدار گذشته، می‌خواهند مسئله ایران را حل کنند، اما این برای آن‌ها ریسک است، چون اگر شکست بخورند، قدرت بزرگی در منطقه با محوریت ایران، علیه آن‌ها شکل می‌گیرد به نحوی که آمریکا حتی در اسراییل هم تحت محاصره خواهند بود.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی که راه انداخته‌اند، جنگی برای آینده منطقه است.

رضایی با بیان اینکه هیات حاکمه جدید آمریکا این نظریه را رد کرده که با کنترل هسته‌ای، جلوی نفوذ ایران را می‌شود گرفت، گفت: دکترین آنها این است که اگر مسئله ایران حل نشود آنها باید از منطقه بروند.

وی با انتقاد از برخی بی‌تدبیری‌ها در عرصه مدیریت اقتصاد گفت: برخی انتظاراتی که نسبت به آن سوی مرزها وجود داشت، فرصت را از ما گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانی که بعد از دستور رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی اقتصادی سران قوا، خواستند در را بر پاشنه جدید بگذارند، که چندسال فرصت خوب را از دست دادیم.

وی با اشاره به آغاز تحریم‌ها در ۱۳ آبان گفت:  باید خود را برای عملیات پبروزمندانه ۱۳ آبان آماده کنیم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» محکم‌ترین سیلی به صهیونیست‌ها بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: همه ما قدردان زحمات ارزشمند شما هستیم، صهیونیست‌ها در این مدت هفتاد و اندی سال هیچ وقت این گونه سیلی نخورده بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و پاسداران سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین که در محل دفتر فرمانده سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه ما قدردان زحمات ارزشمند شما هستیم، این اقدام بی‌سابقه‌ای که اتفاق افتاد باعث شد صهیونیست‌ها دیگر فکر چنین غلط‌هایی امثال حمله به کنسولگری ما به سرشان نزند، صهیونیست‌ها در این مدت هفتاد و اندی سال هیچ وقت این گونه سیلی نخورده بودند.

وی ادامه داد: پیش از این و در زمان جمال عبدالناصر تمام کشورهای عربی برای جنگ با اسرائیل تجمیع شدند، اما نتوانستند سرپا بایستند و شکست خوردند، آن‌ها هنوز هم از مترسک صهیونیست‌ها وحشت دارند، امروز چیزی در بساط صهیونیست‌ها نیست و آن‌ها ساقط شده‌اند، اما باز همین مترسک هم کشورهای عربی را می‌ترساند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آن زمان همه امکانات در اختیار عرب‌ها بود، اما صهیونیست‌ها هیچ چیزی نداشتند و در شرایط سخت بودند، آن اسرائیل ضعیف، کشورهای عربی قوی را در هم کوبید و این ترس را در دل آن‌ها انداخت، اما امروز به خاطر این عملیات ارزشمند و خدایی، خدای متعال را سپاسگزاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه 7 سوره محمد می‌فرماید (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یاری کنید یاریتان می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد)، هر وقت ما فقط به بازوان خود تکیه کردیم به جایی نمی‌رسیم، اما اگر نگاهمان به خدا باشد، خدا به بازوی ما و به تجهیزاتمان برکت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 160 سوره آل‌عمران می‌فرماید (اگر خدا شما را یاری کند هیچ کسی نمی‌تواند بر شما سیطره پیدا کند).

عابدینی تأکید کرد: خدا شرق و غرب عالم را می‌بیند و می‌گوید اگر شما با خدا باشید هیچ کس نمی‌تواند به شما مستولی شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در آیه 9 سوره احزاب می‌فرماید (ما اگر بخواهیم دشمن را از پا در بیاوریم به باد علیه او مأموریت می‌دهیم، همچنین لشکریانی داریم که قابل رؤیت نیستند اما با همه نیرو کار شما را پیش می‌بریم و رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می‌کنیم).

وی یادآور شد: خدای متعال در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید (هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌های آماده بسیج کنید تا با این تدارکات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان دیگری را جز ایشان که شما نمی‌شناسیدشان و خدا آنان را می‌شناسد بترسانید و هر چیزی در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگدانده می‌شود و بر شما ستم نخواهد رفت).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این آیه یک رمز دارد، رمزش این است که اگر شما برای خدا کار کنید، خدا هم به یاری شما خواهد آمد و به کارتان برکت می‌بخشد.

عابدینی تصریح کرد: عملیاتی که شما انجام دادید فقط این نبود که پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را در هم بکوبید، محصول این عملیات اتحاد و انسجام آحاد مردم بود، با این عملیات دل‌های مردم همه با هم محکم شد، اتحاد و انسجام بین ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان جهان شکل گرفت.

وی بیان کرد: همه جا فهمیدند مرکز فرماندهی این حرکت عظیم جهانی ضدصهیونیست ایران اسلامی است و ما فرمانده کل قوا داریم، پیش از این همه مردم دنیا از صهیونیست‌ها اعلام انزجار می‌کردند، اما نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند، همه دیدند که بازوان توانمند نیروهای سپاه ما بود که آرمان‌های آن‌ها را اجرایی و عملیاتی کرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما این موفقیت و پیروزی را خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنیم، ان‌شاءالله همه ما پای کار خدا باشیم و بدانیم اگر خدا را یاری کنیم، خدا هم ما را یاری خواهد داد و به کارهایمان برکت می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • آمریکا: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد | ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم
  • عملیات «وعده صادق» محکم‌ترین سیلی به صهیونیست‌ها بود
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند