Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آخرین آمار منتشره قیمت ۶ گروه از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه سال جاری با افزایش قیمت روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه سال جاری حاکی از افزایش قیمت ۶ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته مورد بررسی گروه‌های تخم مرغ ۱.۷ درصد، لبنیات ۲.۳ درصد، تخم مرغ ۰.۸ درصد، برنج ۱.۵ درصد، حبوب ۰.۷ درصد، قند و شکر ۰.۳ درصد و روغن نباتی ۲.۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام ایـن گـروه بـین ۱.۴ درصـد تـا ۵.۱ درصـد افـزایش یافـت.

لازم به ذکر است که قیمـت تخـم مـرغ معـادل ۰.۸ درصـد افزایش داشت و هر شانه تخم مرغ بین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار تومان به فروش رفت.

برنج و حبوب

همچنین در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۲.۷ درصد و برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب ۱.۳ درصد و ۳.۱ درصد افـزایش یافـت. در گـروه حبـوب قیمـت عـدس ثابـت بـود و بهـای سایر اقلام بین ۰.۱ درصد تا ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد.
میوه و سبزی تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک و درجه دو، موز و کیـوی عرضـه نشد. میوه فروشی‌های سطح شـهر اقـلام میـوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت خربزه معادل ۲.۸ درصد، هندوانه ۰.۷ درصـد و مـوز ۹.۶ درصـد افـزایش ولـی بهـای سـایر اقـلام بـین ۰.۱ درصـد تـا ۹.۰ درصـد کـاهش یافـت. 

در گـروه سبزی‌های تازه قیمت بادنجان معادل ۰.۷ درصد، پیاز ۳.۷ درصد و لوبیا سبز ۳.۰ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین ۱.۱ درصد تا ۱۵.۲ درصد کاهش داشت.

گوشت

در هفته مورد بررسی قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۶ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۷ درصد و گوشت مرغ ۱.۵ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در ایـن هفتـه بهـای قنـد معـادل ۰.۳ درصـد، شـکر ۰.۴ درصـد، روغـن نبـاتی جامـد ۳.۰ درصـد و روغن نباتی مایع ۲.۷ درصد افزایش داشت و قیمت چای خارجی بدون تغییر بود.

تغییرات یک ساله

گفتنی است متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که لبنیات ۴۶.۶ درصد، تخم مرغ ۷۴ درصد، برنج ۱۸.۶ درصد، حبوب ۱۱.۷ درصد، میوه‌های تازه ۶۱.۶ درصد، سبزی‌های تازه ۴۹.۳ درصد، گوشت قرمز ۴۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۳۸.۶ درصد، چای ۲۳.۱ درصد، روغن نباتی ۳۲.۷ درصد وقیمت قند و شکر ۳۲.۸ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برنج قیمت گوشت مواد خوراکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه