Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده گفت: با بازنگری نرخ خدمات بندری که از سه هفته پیش در سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با چگونگی مدیریت نوسانات ارز بر خدمات بندری و دریایی آغاز شده بود در نهایت در جلسه هفته گذشته در هیات عامل سازمان با وضع تعرفه جدید به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به موجب آن همه صادرکنندگان و واردکنندگان از اول مهرماه با تعرفه‌های جدید که به موجب آن نرخ برابری دلار حداکثر معادل ۸۰۰۰ تومان تعیین شد، می‌توانند از خدمات بندری و دریایی استفاده کنند و چنانچه حسب اعلام بانک مرکزی در هر زمان نرخ نیمای اعلامی کمتر از این رقم باشد رقم کمتر مبنای محاسبه صورت‌حساب خواهد بود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بر این اصل هر فعال اقتصادی که بر اساس ارز نیمای اعلامی بانک مرکزی تعرفه خدمات بندری را با رقمی بیش از ۸۰۰۰ تومان به ازای هر دلار پرداخت کرده است، مابه التفاوت دریافتی باید به وی عودت شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه محاسبه هزینه‌های دریایی برای شناورهای ایرانی هم بر همین مبنا خواهد بود افزود: هر چند سازمان بنادر و دریانوردی افزایشی در نرخ تعرفه‌های ترمینال‌های کانتینری اعمال نکرده بود ولی با نوسانات نرخ ارز و تغییر نرخ برابری دلار چالش‌های جدی برای صاحبان کالا و شناور ایجاد شد به همین دلیل ضرورت ایجاد شرایط مناسب عملیاتی و اقتصادی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بنادر به استناد بخشنامه های اعلامی بانک مرکزی ملزم به رعایت نرخ های مندرج در سایت به عنوان مبنای صدور صورتحساب خدمات ترمینال های کانتینری بود در خصوص تعرفه های مترتب بر شناورهای خارجی، خطوط کشتیرانی خارجی ملزم به واریز دلار هستند و چنانچه نتوانند باید نسبت به واریز معادل ریالی حواله ارز در صرافی ها اقدام کنند.

حسن‌زاده گفت: با بازنگری صورت گرفته تعرفه جدیدی برای عوارض بندری وضع شده است بنابراین رقم ٨ هزار تومان برای ما مبنا است، اگر در سایت نیما قیمت دلار به هر عددی بالاتر برسد ما با هدف رونق اقتصاد کشور نرخ ٨ هزار تومان را ثابت نگه می داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نگاه درآمدزایی در شرایط بوجود آمده ندارد، گفت: مهم‌ترین سیاست برای سازمان بنادر و دریانوردی این است که کشتیرانی بازرگانی همچنان در خدمت اقتصاد کلان و تجارت فرامرزی کشور باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: چنانچه مازاد دریافتی از صاحبان کالا از اول مهر به ایشان مسترد نشود و یا در ادامه بیشتر از رقم مصوب سازمان وصول شود، این افراد می‌توانند مراتب را جهت پیگیری کتبا به معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان منعکس کنند.

کد خبر 4434114

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی سامانه نیما محمدعلی حسن زاده اربعین ۹۷ قیمت نفت گمرک ایران تولید نفت بانک مرکزی ایران صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار ارز صادرات غیرنفتی بازار سهام اربعین 97 وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد


  
هرمزگان-جام جم انلاین-معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج سازی مغروقه باری آبکوهی واقع در سواحل روستای آبکوهی شهرستان جاسک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان "مهدی بروغنی" با اعلام خبر خارج سازی مغروقه آبکوهی افزود: این مغروقه از سال ۱۳۵۲ بر اثر آتش سوزی در منطقه دریایی بندرجاسک غرق و در گل و لای ساحل روستای آبکوهی این شهرستان رها شده بود. 


وی  ادامه داد: به علت قرارگیری این مغروقه در مسیر ترددهای ساحلی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از تردد و شنای گردشگران، خارج سازی این مغروقه از ۲۵ فروردین ماه سال جاری( ۱۴۰۳) در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردری استان هرمزگان قرار گرفت.


معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این مغروقه را ۲۴ و عرض آن را هشت متر اعلام کرد.
به گفته بروغنی؛ از ابتدای سال گذشته تا کنون و با احتساب مغروقه یادشده، این ششمین مغروقه پرخطری است که برای تامین ایمنی شناورهای درحال تردد در مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج سازی شده است

دیگر خبرها

  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)