Web Analytics Made Easy - Statcounter

 واشنگتن پست آخرین سرمقاله جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی را منتتشرکرد.

به گزارش یورونیوز، "کارن عطیه" دبیر بخش دیدگاه‌های جهانی این رسانه‌ آمریکایی درباره انتشار با تاخیر آخرین مقاله خاشقجی نوشت: «مترجم جمال خاشقجی این مطلب را یک روز پس از ناپدید شدن وی به ما داد. امیدوار بودیم جمال برگردد و همراه با هم این مقاله را منتشر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر باید بپذیرم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. این مطلب تعهد جمال به آزادی در جهان عرب را نشان می‌دهد؛ تعهدی که از قرار معلوم جانش را برای آن فدا کرد. این آخرین مقاله‌ از او در [واشنگتن] پست است که من منتشر می‌کنم.»

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر برای گرفتن گواهی تجرد به کنسولگری سعودی در استانبول رفت اما از این مکان دیپلماتیک خارج نشد. شماری از مقام‌های دولتی و رسانه‌های ترکیه، همچنین برخی از نشریات و سناتورهای آمریکایی می‌گویند شکی نیست که آقای خاشقجی در کنسولگری به قتل رسیده است. دونالد ترامپ اما از ترکیه خواسته است تا فایل‌های شنیداری‌ ادعایی آنکارا درباره این قتل را به ایالات متحده بدهد.

آخرین مقاله خاشقجی با عنوان «جهان عرب بیش از هر چیز به آزادی بیان نیاز دارد» با اشاره به گزارش خانه آزادی درباره آزادی بیان در جهان نتیجه گرفته است که تنها دو کشور عرب به حق آزادی بیان احترام می‌گذارند: تونس و اردن. آقای خاشقجی می‌گوید با این وضعیت «شهروندان کشورهای عرب یا به اطلاعات دسترسی ندارند، یا به اطلاعات غلط دسترسی دارند.»

وی معتقد است که کشورهای عربی با وجود «بهار عربی» و شکست آن «پرده مسخره آهنینی به دور خود کشیده اند. این محدودیت نه از خارج، بلکه از طرف نیروهای داخلی تشنه قدرت بر جهان عرب تحمیل می‌شود.»

روز چهارشنبه ابتدا روزنامه ینی شفق و پس از آن شماری از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی گزارش‌ تکان دهنده‌ای از نحوه شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول منتشر کردند. همزمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد این کشور نمی‌خواهد عربستان سعودی را از دست بدهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خاشقجی واشنگتن پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمال موسیالا یا مانوئل نویر؟ واکنش زیبای ستاره جوان آلمانی در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم

صفحه رسمی بایرن مونیخ ویدیو جالبی از واکنش زیبای جمال موسیالا، ستاره جوان آلمانی درون دروازه این تیم در جریان تمرینات باشگاه را منتشر کرده است.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • جمال موسیالا یا مانوئل نویر؟ واکنش زیبای ستاره جوان آلمانی در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • سیل در روستای ده‌جمال بهاباد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳