رُباتهای کارگر در کدام کشورها بیشتر به کار گرفته میشوند؟+ اینفوگراف
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۳۷۰۲
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه تحلیلی استاتیستا، داده های فدراسیون بین المللی رباتیک نشان می دهد سرعت اتوماسیون صنعتی در کشورهای پیشرفته جهان از سال 2015 بیشتر شده است.
در حال حاضر، تراکم رباتهای کارگر در اروپا 99 واحد به ازای هر 10 هزار کارگر انسانی است. این آمار در آسیا و آمریکا به ترتیب 63 و 84 واحد است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شمار رباتهای کارگر در کره جنوبی 631 واحد به ازای هر 10 هزار کارگر انسانی است. بخش عمده این رباتها در صنایع الکترونیک به کار گرفته می شوند.
تراکم رباتهای کارگر در سنگاپور 488 واحد به ازای هر 10 هزار کارگر انسانی و در آلمان 309 است.
ژاپن به عنوان یکی از کشورهای صنعتی جهان 303 واحد ربات کارگر به ازای هر 10 هزار کارگر انسانی دارد.
دانمارک، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، فرانسه، سوئیس، استرالیا، انگلیس، چین و هند از دیگر کشورهای پیشرفته جهان هستند که سرعت بالایی در رشد اتوماسیون صنعتی دارند.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بیکاری اشتغال اقتصاد جهان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کدام فیلمهای سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلمهای سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقهبندی ژانر اجتماعی قرار میگیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده است، فیلمهایی که افزونبر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاشگر، در دل قابهای سخنگوی خود روایتگر آسیبهای اجتماعی نیز بودهاند.
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسبها کارگران اخبار سینما