Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - سمينار روش هاي تامين منابع مالي از بازار سرمايه با هدف هدايت سرمايه هاي راکد به سوي توليد و حمايت از کالاي داخلي با همکاري يک شرکت خصوصي و اتاق بازرگاني صنايع، معادن و کشاورزي کرمان برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، اين سمينار روز پنجشنبه با حضور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان کرمان، مدير اجرايي کارگزاري کارآمد و مديران بخش خصوصي استان در محل اتاق کرمان گشايش يافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محوريت سمينار روش هاي تامين منابع مالي از بازار سرمايه، آشنايي بخش خصوصي و توليدکندگان استان با بازار سرمايه و نحوه توسعه استان کرمان بوده است.
مديرعامل شرکت کارگزاري کارآمد در ارتباط با برگزاري اين سمينار گفت : نظر به اينکه ضرورت آموزش و برگزاري دوره ها و سمينارهاي مرتبط با بازار سرمايه اکنون احساس مي شود، سعي داريم به عنوان عنصري هر چند کوچک از بازار سرمايه در اين مسير پيش قدم باشيم .
حسين عادل زاده افزود: با توجه به افزايش نقدينگي شاهد تورم افسار گسيخته در بخش‌هاي مختلف دلار، سکه و مسکن هستيم، در حالي که مي توان اين جريان نقدينگي را جذب بازار سرمايه کرد تا ضمن کمک به چرخه اقتصادي در کنترل تورم نيز نقش پررنگي ايفا کند.
وي ادامه داد: پس از برگزاري سمينارهاي يک روزه و ارائه مطالب کلي به برگزاري کارگاه هاي آموزشي مختلف در جهت آشنايي کامل افراد با ساز و کارها و قوانين و مقررات خواهيم پرداخت و پس از آن در کنار فعالان اقتصادي به عنوان يکي از ارکان بازار سرمايه با ارائه مشاور جهت عرضه شرکت ها در بورس و فرابورس اقدام خواهيم کرد.
مديرعامل شرکت کارگزاري کارآمد گفت: در راستاي مسئوليت مدني اين شرکت و به منظور توسعه دانش و فرهنگ سرمايه گذاري و سرمايه پذيري نخستين دوره تامين مالي از بازار سرمايه در کرمان برگزار شد .
اين فعال اقتصادي افزود: در واقع به دليل اينکه پتانسيل بازار سرمايه در زمينه تامين منابع مالي براي شرکت ها آنطور که بايد و شايد فرهنگ سازي نشده است و بسياري از فعالان اقتصادي با شرايط و ضوابط و حتي امکانات اين بازار آشنايي ندارند لذا بر آن شديم اين دوره را برگزار کنيم.
عادل زاده عنوان کرد: آغاز دوره سمينار روش هاي تامين منابع مالي از بازار سرمايه از استان کرمان خواهد بود و در ادامه آن را در ساير استان ها نيز برگزار خواهيم کرد.
وي تصريح کرد: در حال حاضر بسياري از بنگاه هاي اقتصادي با مشکل کمبود نقدينگي مواجه هستند و در جهت پيشبرد اهداف خود براي تامين منابع مالي به صورت سنتي از تسهيلات بانکي استفاده مي کنند.
مديرعامل شرکت کارگزاري کارآمد ادامه داد: اين در حالي است که بازار سرمايه در کشورهاي پيشرفته نقش موثري در تامين منابع مالي شرکت ها دارد و در ايران با وجود ساز و کارهاي مختلف به واسطه دانش اندک فعالان اين حوزه، اين موضوع کمرنگ است.
وي گفت: مخاطبان اين سمينار صاحبان کسب و کار هستند که طي پنج ساعت با مفاهيمي از جمله آشنايي با ساز و کار بازار فرابورس ايران، ساز و کار قانوني بازار فرابورس ايران، انواع روش هاي تامين منابع مالي مبتني بر دارايي و بدهي نوين مالي در ايران، ابزارهاي مالي موجود در بازار فرابورس ايران جهت تامين منابع مالي و نحوه پذيرش شرکت ها در بازار فرابورس و تامين منابع از آن، آشنا مي شوند.
مدير اجرايي شرکت کارگزاري کارآمد نيز در حاشيه اين آيين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: يکي از روش هاي تامين مالي توليدکنندگان داخلي، از بازار سرمايه است و اين شرکت ها با پذيرش در فرابورس بخشي از سهام خود را در بورس عرضه و براي افزايش خطوط توليد و احداث کارخانجات جديد داخلي تامين مالي ارزان قيمت مي کنند.
اميرحسين محمدي افزود: اين نوع تامين مالي هيچ گونه هزينه اي براي شرکت هاي خصوصي ندارد و علاوه بر آن، شرکت ها از مزاياي فرابورس نيز بهره مند مي شوند.
مدير اجرايي شرکت کارگزاري کارآمد ادامه داد: اين همايش ابزار و روش هاي پذيرش و مزاياي آن را به طور اختصاصي به بخش خصوصي و شرکت ها توضيح داده و در جلسات بعدي اين ابزارها به صورت جامع تر تشريح مي شود.
وي گفت: اگر شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي تمايل داشته باشند آمادگي داريم مزاياي بازار سرمايه و بورس را مختص آن شرکت ها تشريح کرد.
نخستين سمينار آموزشي با موضوع روش هاي تامين مالي از بازار سرمايه در سالن آمفي تئاتر اتاق بازرگاني استان کرمان با تدريس سيدياسر مهرآور کارشناس ارشد مديريت مالي در تاريخ 26 مهرماه 97 برگزار شد.
7420/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه معاون مالی و اقتصادی این شرکت در هفته اول کاری خود با مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین به طور جداگانه ملاقات و گفت‌و‌‌گو کرد.

همکاری های ارزی ملی مس و بانک تجارت افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه با هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید کرد: شرکت ملی مس به دنبال تامین مالی مورد نیاز پروژه ها می باشد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی موضوع تامین مالی به منظور تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه فعالیت های معدنی، اکتشافات و تولید را مسئله اساسی دانست و افزود: لذا با توجه به همکاری های فی مابین امیدواریم از منابع ارزی بانک تجارت در کشورهای روسیه و بلاروس بتوانیم استفاده نمائیم.

ارائه تسهیلات ارزی و ریالی بانک اقتصاد نوین به شرکت ملی مس

دکتر مدرس خیابانی در جلسه با علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای پروژه های شرکت ملی مس و جهش تولید، دریافت تسهیلات بانکی را از جمله زمینه های همکاری های مشترک فی مابین عنوان کرد.

جذب منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت ملی مس

وی همچنین در جلسه با فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت، با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات مالی و اعتباری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر 15 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد، به طور قطع اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه می تواند منابع مالی مورد نیاز پروژه های ملی مس را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات حفاری، بهره برداری از معادن جدید به ویژه معدن سریدون و کارخانجات تغلیظ فراهم کند.

دکتر مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، را از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد