Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دردسرهای شرکت داری و داشتن منافع احتمالی تجاری شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی ترامپ با کشورهای گوناگون مثل روسیه و عربستان پایانی ندارد.

پس‌ازآنکه رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد نمی‌تواند عربستان سعودی را از دست بدهد و این کشور را متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه معرفی کرد و گفت امیدوارم شاه و شاهزادهای حاکم بر عربستان در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نقش نداشته باشند حالا دموکرات‌ها با ارسال نامه سرگشاده به ترامپ خواستار شفافیت در مناسبات شرکت‌هایش با عربستان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمکرات‌های آمریکا در نامه‌ای سرگشاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را تحت‌فشار قرار داده و خواستار ارائه گزارش‌ روابط مالی او با عربستان سعودی شده‌اند. آن‌ها که این نامه را در گرماگرم گمانه‌زنی‌ها در مورد سرنوشت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان نوشته‌اند در مورد تأثیرگذاری احتمالی "منافع" رئیس‌جمهور در موضع او در برابر عربستان هشدار داده‌اند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، سناتورهای آمریکا از ترامپ و پسرانش که شرکت‌های او را مدیریت می‌کنند خواسته‌اند، اسناد مربوط به تراکنش‌های مالی سازمان‌های متعلق به ترامپ با پادشاهی عربستان طی ۱۰ سال گذشته را علنی کنند.به‌غیراز این، آن‌ها خواستار اطلاعاتی درباره مذاکرات مربوط به معاملات احتمالی بین عربستان سعودی و سازمان‌های متعلق به ترامپ و اطلاعات مرتبط با هدایای احتمالی شهروندان عربستان سعودی به رئیس‌جمهور شده‌اند.ترامپ که در مبارزات انتخاباتی خود به سودآوری روابط تجاری خود با عربستان سعودی و شهروندانش مباهات می‌کرد روز سه‌شنبه در توییتر نوشت، از "هیچ منفعت مالی در مورد عربستان سعودی" برخوردار نیست.

او سرپرستی شرکت‌های خود را بعد از نشستن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ به پسرانش دونالد جونیور و اریک سپرده، اما سهم خود را نگه‌داشته است.بعد از ناپدید شدن جمال خاشقجی ترامپ اظهارات متناقضی ارائه کرده است. او از سویی ریاض را تهدید کرد که در صورت روشن شدن دست داشتن در این ماجرا با "مجازاتی شدید" مواجه خواهد شد. اما از دیگر سو بر اهمیت شراکت با عربستان سعودی و صادرات میلیاردی تسلیحاتی آمریکا به این کشور اشاره‌کرده و خواستار توجه به بی‌گناهی احتمالی عربستان شده است.

ترامپ چهارشنبه این مسئله که احتمالاً درصدد "لاپوشانی" جنایت احتمالی عربستان در مورد خاشقجی است را رد کرد و در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «به‌هیچ‌وجه. من فقط می‌خواهم بفهمم چه اتفاقی افتاده است.» او گفت، انتظار دارد تا پایان هفته روشن شود بر سر خاشقجی چه آمده است.مقام‌های ترکیه معتقدند که خاشقجی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه به "قتل رسیده" است. روزنامه واشنگتن‌پست که از بازگشت خاشقجی، ستون نویس خود مأیوس شده اقدام به انتشار آخرین گزارش احتمالی او کرده است.او در این گزارش بر اهمیت وجود رسانه‌های آزاد برای جهان عرب تأکید کرده و نوشته است، جهان عرب با "پرده‌ای آهنین روبروست که نه توسط عاملان خارجی بلکه توسط نیروهای داخلی قدرت‌طلب تحمیل‌شده است." او تأکید کرده که جهان عرب نیازمند مدرن‌سازی رسانه‌هاست به‌نحوی‌که "شهروندان بتوانند در جریان رویدادهای سراسر جهان قرار بگیرند."با توجه به ظن شدیدی که در مورد قتل خاشقجی وجود دارد استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که ممکن است سفرش برای شرکت در یک کنفرانس بزرگ اقتصادی در ریاض لغو شود.از خاشقجی اثری نیست. او دوم اکتبر وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد. مقام‌های ترکیه بر این نظرند که این منتقد پادشاهی سعودی در کنسولگری به دست مأموران به قتل رسیده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد