Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:22:22 GMT

تورم نقطه به نقطه در هرمزگان ۲۰ درصد بوده است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۳۹۵۹

تورم نقطه به نقطه در هرمزگان ۲۰ درصد بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، صالح دریانورد ظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته آمار برنامه‌ریزی برگزار شد، بیان داشت: امروزه هرکس در خصوص، اشتغال، تورم ، جمعیت و سایر حوزه ها صحبت کند به مرکز آمار ایران استناد می‌کند، ممکن است نظام جمع‌آوری آمار در وضعیت کنونی ایراد داشته باشد که باید اصلاح شود ما باید بتوانیم هر دقیقه تمامی اطلاعات را ثبت کرده و در سطح جامعه پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریانورد اظهارداشت: مرکز آمار به دنبال نوین‌سازی روش‌های جمع‌آوری داده است، مردم باید به مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتماد کرده و آمارها و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دستگاههای متولی جمع آوری آمار و اطلاعات قرار دهند.

وی تاکید کرد: به اطلاعات یک خانوار هیچگاه به طور انفرادی و فردی نگاه نمی کنیم و نیازی نداریم و آمار کلی برای ما مهم است و از آمارهای جزئی استنتاج‌های کلی می‌کنیم و به زندگی افراد ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمین که مجری آن دانشگاه هرمزگان است طرح بسیار خوبی است، اضافه کرد: توسعه منابع انسانی، برنامه‌وبودجه و آمار و اطلاعات در این سازمان کارهای اساسی و زیرساختی انجام شده و کارشناسان در این حوزه‌ها از نیروهای توانمند استان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان با بیان اینکه موظفیم از تمام کارگاه‌هایی که بیش از ۱۰ نفر هستند را به‌صورت سالانه جمع‌آوری اطلاعات کنیم، ابراز کرد: متأسفانه دفاتر بسیاری از این کارگاه‌ها در تهران هستند و پاسخگویی خوبی ندارند و این موجب می‌شود ازلحاظ آماری در این زمینه جایگاه پایینی داشته باشیم.

دریانورد خاطرنشان کرد: برای تورم به سراغ مغازه‌دار می‌رویم اما اطلاعات درستی به ما نمی‌دهند، احتمالاً ترس از اینکه به‌جایی گزارش دهیم اطلاعات نادرست می‌دهند و آمار درستی نیز از درون آن بیرون نمی‌آید، ما با این حجم کار اقتصادی در کشور جایگاه دهم را در کشور داریم و دلیلش آمار اشتباهی است که دریافت می‌شود، صنعت فولاد جزئی از آمار هرمزگان حساب نمی‌شود چون گفته می‌شود وابستگی‌اش به استان اصفهان است.

دریانورد با اشاره به اینکه در هر نرخ باسوادی در سال ۳۵ پنج درصد بوده و امروزه به نزدیک ۹۰ درصد رسیده است، افزود: سیر زمانی اطلاعات می‌تواند تحلیل‌های خوبی را در اختیار قرار دهد و تمامی فایل‌های اطلاعاتی از سال ۱۳۳۵ در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه به مناسبت این هفته مسابقه‌ای را در سامانه خود قرار داده‌ایم و در بخش کودکان، عمومی و دانشجویی برگزار شده و در هر بخش به سه نفر جوایزی اهدا خواهد شد، اضافه کرد: همایش بزرگداشت هفته آمار و برنامه‌ریزی را داریم که در نمایشگاهی از انتشارات سازمان از سال ۳۵ تا امروز به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تغییرات نسبت جنسی به این‌گونه بوده که در گذشته به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۰۱ مرد وجود داشته در سال ۳۵ بوده و هرسال تعداد مردان اضافه شده که علت آن مهاجرت غیر خانواری به هرمزگان آمده و این نسبت را به هم زده‌اند، تصریح کرد: نتایج نیروی کار در سامانه ما هست و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نباید به متوسط‌ها نگاه کرد، وقتی به خانواری مراجعه می‌شود هفته مرجع است و بسیاری از مشاغلی که جزء آمار هستند تنها یک ساعت در هفته کار کرده‌اند بنابراین باید برای آمار واقعی آمارهای گروهی در سطوح مختلف جامعه را بررسی کرد.

دریانورد با بیان اینکه نرخ بیکاری در بهار ۹۷ در استان ۱۱.۵ درصد بوده است، عنوان کرد:  تحلیل‌های بسیاری در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد، وضعیت اقتصادی، کارگاه‌های صنعتی و اقتصادی، خسران کشاورزی و باید سراغ مؤلفه‌های علمی رفت تا بتوان فضای کار در جامعه را تحلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه تورم میانگین در پایان شهریورماه امسال حدود ۹.۸ درصد بوده و تورم نقطه‌به‌نقطه ۲۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: تغییرات ۲۴۰ قلم کالا را در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم و میانگین تغییرات را می‌گیریم، و البته این آمار میانگین است و ممکن است کالایی ۵۰ درصد و کالایی کمتر افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان با بیان اینکه نمی‌توان بر اساس ذهنیت‌ها در خصوص تورم صحبت کرد و باید مؤلفه‌های بسیاری را در نظر گرفت، ابراز کرد: در آینده با فارغ‌التحصیلی دانشجویان با نرخ بیکاری بیشتری به‌خصوص در بانوان مواجه خواهیم شد.

دریانورد با اشاره به اینکه رشد جمعیت استان ۲.۳۹ درصد بوده است، بیان کرد: نظام اداری مؤثرترین نظام سیاسی در هر جامعه‌ای است که سایر نظام‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد که اگر روان و تسهیل گر نباشد بر سایر نظام‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه سه الی چهار دهه است که مناقشاتی داریم که سهم دولت در اداره امور و نقش جامعه در این زمینه چقدر باید باشد، اظهار کرد: در کشور ما دخالت دولت در امور بیشتر است هرچند تلاش شده از تصدی‌گری دولت کاسته شود اما ازآنجایی‌که هم مردم دولت‌گرا بودند و هم دولت چنین تمایلی را داشته است این اتفاق رشد کمی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هر وظیفه‌ای که دولت دارد توسط یک دستگاه اجرایی صورت بگیرد تلاش بسیاری در ارائه ارزان خدمت به مردم شده که متأسفانه آن‌قدر موفق نبوده است، افزود: آنچه دولت به‌عنوان خدمت اراده می‌دهد برای رضایتمندی مردم است اما این رضایتمندی هنوز اتفاق نیفتاده، مردم  از این خدمات استفاده می‌کنند اگر برنامه‌ریزی نوشته و اجرا شود اما مردم راضی نشوند نقض قرض کرده و خطا رفته‌ایم.

دریانورد با  بیان اینکه اصلاح نظام اداری از کارهایی است که در حال صورت گرفتن بوده و در برنامه جامع ما وجود دارد تا رضایت‌مندی مردم افزایش داده شود، اضافه کرد: هنر ما در این سازمان در این است که روش‌های ارائه خدمت را بررسی کرده و راهکارهای اصلاح ارائه دهیم تا مردم به رضایتمندی برسند، بحث دیگر توسعه خدمات الکترونیک است که در همین راستا صورت بگیرد.

کد خبر 4434133

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه هرمزگان نرخ تورم اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری «گزارش برنامه های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ رسانه ملی» امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با حضور معاونان و مسؤولان سازمان صدا و سیما در سالن کوثر این سازمان برگزار شد.

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما در ابتدای نشست بیان کرد: برخی از سریال ها مثل «زیرخاکی» و «رستگاری» به پایان رسید و برخی سریال‌ها هنوز ادامه دارد. در میان برنامه‌های افطار قله برنامه‌ها «محفل» و «زندگی پس از زندگی» بود.

وی اضافه کرد: ما برای ماه رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار، ۹ برنامه سحر داشتیم و در مجموعه حدود ۵۰ برنامه تدارک دیده شد. ۵۰ درصد برنامه‌ها گفت‌وگومحور حدود ۱۴ درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷ درصد گزارش، سه و نیم درصد پویانمایی داشتیم.

در ادامه احمد خورشیدی مدیر سایت تلوبیون درباره عدد بازدیدهای تلوبیون در ساعات منتهی به تحویل سال عنوان کرد که ۵۰ میلیون دقیقه ۲۴ ساعت پایانی سال تحویل دیده شده است.

وی شبکه‌های پربیننده در ساعات تحویل سال را به ترتیب شبکه‌های سه، یک و دو اعلام کرد.

خورشیدی با اشاره به اینکه آمار تماشای سریال‌ها براساس میانگینی که در هر قسمت از آنها دیده‌شده سنجیده‌اند، بیان کرد: در این میان سریال «نون.خ» در هر قسمت با ۱۵۰ هزار بازدید در صدر است و بعد از آن سریال «زیرخاکی» با ۱۴۰ هزار بازدید در هر قسمت، «هفت سر اژدها» با
۱۰۷ هزار بازدید و «رستگاری» با ۳۷ هزار بازدید و فصل جدید «جومونگ» حدود ۴۷ هزار بازدید به ازای هر قسمت دیده شده است.

در ادامه محسن شاکری نژاد رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره روند نظرسنجی‌ها گفت: ما هر ۲ هفته یک بار میزان مخاطبان سریال را می‌سنجیم. برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار سنجیده می‌شود چون نه بودجه و نه وقت را داریم که همه برنامه‌ها را بسنجیم اما هر فصل کلیت مخاطب رسانه ملی را از درب منازل می‌سنجیم.

وی اضافه کرد: در آخرین نظرسنجی کلیت مخاطب ۶۶ درصد در تهران و مراکز بوده است. پرسشگرهای ما در تهران و مراکز استان مستقر هستند. میزان مخاطب رسانه ملی به طرز معناداری در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر از مراکز استان است. ۱۵ هزار داده آماری در این باره داشتیم و میزان مخاطب در شهرستان ۶۹.۹ درصد و میزان مخاطب در روستاها ۷۸.۷ بوده است. اظهار نظری هم قبلا داشتم که نکته‌ام این بود امروز چالشی جدی بین فضای برودبند و برودکست وجود دارد و در چنین فضایی این عددها که در حال حاضر داریم معجزه است.

گزارش تکمیل می‌شود.

کد خبر 6079627 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است